Hoe krijg je die regel nummers in een code tag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek62

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Ik ben aan het proberen een klein forum te maken, en in de ubb code heb ik dit staan:

PHP:
 [$bericht = str_replace ("[code]","<b>Code:</b><br><table align=right cellpadding=5 cellspacing=0 bgcolor=#FFFFFF width=100%><tr><td><font face=Courier size=2 color=#0000A0>", $bericht);
$bericht = str_replace ("[/code]", "</font></td></tr></table>", $bericht);

Nu mijn vraag is hoe krijg je die regel nummers in een code tag, is dat php of javascript, en werkt dat ook zonder database?

Hallo Niek,

Je bent wel erg kort imn je vraagstelling. Verklaar wat ndaer: welke software gebruik je en zeg eens wat nauwkeuriger wat je wilt realiseren. Wellicht dat er dan iemand met nuttige reacties kan komen.

JanM

Een mogelijkheid is een <ol> gebruiken en dan elke regel code van een <li>{code}</li> voorzien.

Voor performance zou ik dat laten doen voor je het in de database zet.
Zo heb je bij het uitlezen altijd de directe HTML-code en hoeft de server niets te berekenen/aan te passen.

JanEnEm!
Ik wil gewoon een simpel forum maken zoals dit, waarin men een vraag kan stellen, en waarin je de tekst van een script kunt plaatsen zoals hier boven met regelnummer in "PHP Code"
En wat dat nou met specifiek software te maken heeft weet ik niet maar ik nog gebruik steeds Windows XP.

Tha Devil!
Ik heb al iets al eens geprobeerd zoals hieronder, maar ik zou niet weten hoe dat te realiseren, want je weet niet van tevoren hoeveel regels een script heeft

PHP:
$bericht = str_replace ("[list=1]","<b>Code:</b><br><table align=right cellpadding=5 cellspacing=0 bgcolor=#FFFFFF width=100%><tr><td><font face=Courier size=2 color=#0000A0>",[*]<br>[*]<br>[*]<br>", $bericht);
$bericht = str_replace ("[/list]", "</font></td></tr></table>", $bericht);

Het maakt toch niet uit of je van te voren het aantal regels weet?

PHP:
$sText = '$i = 1;
$i++;
echo $i;';

$aLines = preg_split('/\n', $sText);

$sResult = '<ol>';
foreach($aLines AS $iRow => $sCode) {
  $sResult .= '<li>'. htmlspecialchars($sCode) .'</li>';
}
$sResult .= '</ol>';

echo $sResult;
Niet getest

Ik heb dat ff geprobeerd als test.php. Maar krijg als uitkomst deze waaschuwingen

Warning: preg_split() [function.preg-split]: No ending delimiter '/' found in C:\wamp\www\forum/test.php on line 7

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in C:\wamp\www\forum\test.php on line 10

En ik weet trouwens ook niet hoe ik dat moet toepassen.

Laatst bewerkt:
Je moet nog even een slash ('/') toevoegen op regel 5, dus:
PHP:
$aLines = preg_split('/\n/', $sText);

Oke dat werkt opzich wel, ik krijg nu tenminste
1. $i = 1;
2. $i++;
3. echo $i

te zien.
Ik heb geprobeerd het in te passen in verstuur.php, maar dan krijg ik in verstuur helemaal niks meer te zien, en kan ik ook het resultaat niet bekijken, het bericht word wel door gestuurd naar het forum.text, alleen die cijfers komen niet in beeld.
Dus wat moet ik er verder mee, want ik ben geen held in php, en dit werkt waarschijlijk alleen in een database

gooi het maar weg

Beheerder!
Verwijder deze topic maar want er gebeurd verder toch niks meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan