Hoe krijg je een dynamisch ip?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sh00t
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sh00t

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2010
Ik wil graag van statisch naar dynamisch ip gaan. Want ik heb gehoord dat het veel voordelen heeft. Dus mijn vraag is: Hoe kan je makkelijk overgaan naar dynamisch ip en wat zijn eigenlijk de voordelen en nadelen ervan tegenover statisch ip?
en ik heb ziggo kabel internet als provider
edit:
Ik hoef niet persee dynamisch ip maar gewoon mijn ip verranderen.

Laatst bewerkt:
ziggo is 100% dynamisch
pas als je ziggo zakelijk neemt kan je statisch krijgen

enige nadeel zolang je modem niet verbreekt kan je heel lang hetzelfde ip houden

Huh hoe kan ik mijn ip dynamisch houden? Ik heb altijd de zelfde ip. als ik dat controleer

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals reeds aangegeven, duurt het heel lang voordat het IP van je provider vrij gegeven wordt en jij weer een andere krijgt.

maar op internet staat dat je het zelf kunt verranderen door: netwerkcentrum- adapterinstellingen- eigenschappen verbinding- internet protocol versie 4 eigenschappen het kunt verranderen
enig idee hoe dit kan?

Ja je kunt er vanalles veranderen, maar niet het ip van je provider. Deze deelt je provider uit.

ik heb bij cmd dit getypt ipconfig /release
en ze(internet) zeggen dat je dan moet wachten en dat mijn internet provider een andere beschikbare ip voor mij vinden.

ziggo en vele andere werken met ip servers, die voornamelijk dynamisch zijn
je modem stuurt een nummer van router of netwerkkaart door naar die server (macadres) als eenmaal dat macadres opgeslagen staat en binnen een bepaalde tijd weer opnieuw aanmeld zal in iedergeval ziggo heel vaak weer hetzelfde ip adres terug geven. pas na langdurig offline of verandering van macadres zal je ip wijzigen.

stel dat je een router hebt zal je bij ziggo erg lang (misschien wel een jaar) hetzelfde ip hebben.
haal de router er maar eens tussenuit laat even 20 minuten de modem van de spanning, en connect dan alleen de pc direct op het modem. als het goed is hoef je daar bij ziggo niks voor in te stellen, je zult dan een ander ip adres krijgen.
zet je daarna de router weer terug heb je waarschijnlijk weer je oude ip terug.

Dat wat jij bedoeld met ip release werkt niet voor dit.

Er staat bij ipconfig dat de ip ofzo blabla binnen 7 dagen afloopt. Maar ik kan echt geen 7 dagen offline zijn:( ik heb ook nog een broertje en een zus
En ik heb geen router ofzo denk ik. Ik heb maar 1 internet kastje met die lampjes enzo. Die met kabel rechtstreeks is verbonden met mn pc. Ik heb ook geen meerdere pc's.
Lukt het dan ook? Dus modem 20 min uit laten en dan aan zetten?

dan zal het heel lastig worden want dat macadres zal die best wel lang herkennen ja.

Maar even heel wat anders waarom zou je juist een dynamisch ip willen?
wat is je reden ervoor?

Ik zou veel liever een vast ip hebben hoor.
Hier bij de caiway veranderd ie veel te veel.

Het hoeft niet persee dynamisch te zijn maar gwn veranderen is ook okey
maar ik wil het doordat mijn broertje ging cheaten bij een spel die ik ook speel.
En die hebben een ip ban gegeven.

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst. Ik paste niet voor niets je berichten aan.;)

dan kan je 2 dingen doen, een router kopen en je broertje laten betalen.
of wachten.

succes ermee.

Omg zijn er echt geen andere mogelijk heden? :(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan