hoe krijgt ik mijn wii goed aangeslote aan mijn draadloze netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendewit

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
ik heb een wii en wil hier graag mee draadloos kunnen internetten.
wii connect 24 doet het wel maar verder kan ik niet op het internet met mn wii.
Nou heb ik al op internet gezocht en volgens mij moet ik mijn routerinstellingen veranderen, maar ik weet niet precies wat ik er nou in moet veranderen.
Weet iemand misschien precies wat welke instellingen ik moet aanpassen?
Ik heb dit type router:

zyxel P-2602H-D1A

alvast bedankt!!

Het enige wat je hoeft in te voeren in de wii is je ssid(netwerknaam) en je netwerksleutel(beveilingscode), daarna zou je gewoon op internet moeten kunnen.

dat heb ik natuurlijk al geprobeerd maar dat lutke niet.
Handmatig instellen lukte ook niet.
iemand nog tips?

Beste Jeroen,
Ik ben zelf een wii ombouwer. Maar als er bij mij iets niet goed gaat komt er altijd een code of een berichtje. Is dit bij jou ook het geval?
Als ik dat weet gaat het al een stukje makkelijker:D
Succes.
Met vriendelijke groet,
Wouter

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jeroen,
Ik ben zelf een wii ombouwer. Maar als er bij mij iets niet goed gaat komt er altijd een code of een berichtje. Is dit bij jou ook het geval?
Als ik dat weet gaat het al een stukje makkelijker:D
Succes.
Met vriendelijke groet,
Wouter

De foutmelding verschilt per keer, maar deze heb ik al eens voorbij zien komen:

32007
51330? (zoiets: http://www.wiierrorcodes.com/wii-error-51300-51399.php)

Hij vindt trouwens wel gewoon het acces point, maar kan dan vervolgens niet connecten

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had er ook problemen mee. maar er was ergens "more options" and daar kon ik mijn ip, gateway enz ingeven. bij mij is dat vast ingesteld dus kon ik dat voor mijn wii hetzelfde doen en toen werkte het wel :)

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb hier een draadloze verbinding van online.nl met een livebox. Ik moest het MAC-adres van de Wii toevoegen aan de Livebox (= router) en toen kreeg ik pas verbinding. De Livebox herkende de Wii niet en door het toevoegen van het mac-adres dus wel.

Het mac-adres kun je vinden onder Wii-instellingen en dan kiezen voor systeeminformatie.

Hopelijk kom je hiermee verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan