Hoe kun je een VBA project in een ander bestand via vba code verbergen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ML71

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
70
Ik genereer vanuit een bronbestand een nieuw bestand voor een gebruiker, waarin noodgedwongen VBA code op één van de tabbladen is opgenomen om de daarop opgenomen grafieken goed te laten werken.

Ik zou nu het VBA project van dat nieuwe bestand willen beveiligen/verbergen. Ik weet wel hoe ik dat met de hand voor elkaar krijg, maar ik kom er maar niet achter of dat ook middels VBA code geregeld kan worden. Ik wil immers niet het net gegenereerde bestand weer handmatig moeten aanpassen.

Kan iemand me vertellen of het überhaupt mogelijk is en zo ja welke code ik hiervoor kan gebruiken?
 
Ik denk dat je op een AddIn gaat uitkomen.
 
Is het nieuwe bestand een copy van het bronbestand? Dan kan je in het bronbestand toch het VBA project gewoon met een wachtwoord beveiligen en vergrendelen voor weergave? Dan kan men er zonder het wachtwoord niet bij.

Een AddIn is uiteraard mooier maar als het alleen voor een stukje code in dat ene document is dan is dat een beetje overdone denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Het nieuwe bestand is geen volledige kopie en ik wil zo min mogelijk code meenemen om het bestand kleiner te houden... een add-in is denk ik ook niet echt een optie.
 
Waarom zou een add-in geen optie zijn? Dan heb je de code in 1 bestandje dat beschermt is. Die code is dan in geen enkel document nodig om toch gebruikt te kunnen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan