hoe kun je het makkelijkst leren programmeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
ik ben wel geïntereseerd in programmeren alleen ik heb geen flauw idee hoe ik moet beginnen. ik heb ook iets gelezen over free pascal en ik zag een tutorial maar die was ook al weer een paar jaar oud.

wie weet een goed iets waar ik mee kan beginnen of een goeie tutorial?

greetz,
kevin10

Begin altijd eerst met de keuze van de taal die je wilt gaan leren.
Daarna wordt het geven van of zoeken naar goede info een stuk gemakkelijker.

ik dacht eraan om het eerst in het nederlands te leren en daarna als ik er wat van snap engels dan word dat ook makkelijker

ik dacht eraan om het eerst in het nederlands te leren en daarna als ik er wat van snap engels dan word dat ook makkelijker

Als je gaat programmeren raad ik je aan om de beschrijvingen / commentaren in je code zoveel mogelijk in het engels te doen. Vrijwel alle programmeertalen zijn op het Engels gericht en het kan je in de toekomst gaan opbreken al je allerlei zaken weer anders moet leren.

De talen zelf (en het zijn er tientallen zoniet honderden) hebben verschillende moeilijkheidgraden maar hebben overeenkomsten. De meeste mensen beginnen met Visual Basic, Java of C++ aangezien veel mensen dat het makkelijkste vinden.

Laatst bewerkt:
dan doe maar een van die twee wat het makkelijkst is om mee te beginnen. ik heb net even gekeken voor c++ maar is er ook een tutorial van?:P

Laatst bewerkt:
http://members.chello.nl/~s.pampiermole/C++/lswmc/lswmc.html dat heb ik gevonden.
de eerste inleiding snap ik nog wel maar als ik dan hello world aanklik komen de vraagtekens:o
is er ook niet zo iets dat je dan de betekenis van elk ding hebt?
en misschien is het ook handig om te weten maar wat ik wil bereiken is zelf een spel maken of besturingssysteem maken

Laatst bewerkt:
autoit3

Ik gebruik zelf Autoit v3.
Het is freeware in het engels.
Als je er een beetje mee om puzzelt kom je er vanzelf uit.
Er zit een engelse help-file bij.

Hier is hun website:
http://www.autoitscript.com/

Hier kan je hem downloaden (v3 is de meest recente):
http://www.autoitscript.com/autoit3/downloads.shtml

Ik ben er zelf ook nog maar net mee begonnen, maar als je ergens niet uitkomt kunnen ze je op het forum ook wel helpen (engels).

veel succes:thumb:

C++ staat hier op helpmij als categorie niet omdat het makkelijk is, maar omdat het de belangrijkste/meest gebruikte taal is.Voor elk platform zijn er C/C++ compilers. Als je later spellen wilt ontwikkelen is C++ zeker de keuze, maar naar mijn mening niet om te leren programmeren.

Het kan wel natuurlijk, meteen met C++ beginnen, alleen zal dat lastig zijn en minder leuk dan een andere taal zoals Visual Basic. Met Visual Basic heb je veel eerder resultaat. Voordat je met C++ hetzelfde bereikt hebt ben je veel langer bezig en zeker als beginner.

Maarja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Kijk gewoon eens rond in broncodes, fora, tutorials etc. Dan kun je een keuze maken. Veel mensen (oa op de hogeschool) beginnen met java. Java lijkt meer op C++ dan Visual basic en je hebt ook sneller resultaat dan C++.

Het is idd waar je voor kiest en waar voor je het wil gaan gebruiken

wil je bijv een website maken, dan kan je net zo goed beginnen met html/php/actionscript & flash

en als je echt api's als browsers/spelletjes wilt maken dan moet je echt wel richting Java,C++,VB

ik zelf ben begonnen met html en toen php5 en actionscript 2.0 :p omdat ik echt websites wou maken en met C++ en andere talen berijk je toch heel weinig in een website
en ik ben nu zelf ActionScript 3.0

Helpen

het is handig om eerst wat info te vinden over programeren en natuurlijk is engels leren ook handig:thumb:
je hebt veel verschillende script talen begin met de makkelijkste zodat je de basis een beetje snapt maar bij elke script taal is het anders

ga eerst een beetje kijken naar vbs/wscript (met kladblok)
typ op google 'wscript of kladblok vbs'

daarna kun je met visual basic 6.0 aan de slag
6.0 is niet de meest recente versie maar het kan wel op alle computers (Xp enz.)
voor meer info ga je natuurlijk naar google

ik hoop dat ik je helpt

heb je nog vragen pm me maar:thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan