Hoe kun je je swapfile verplaatsen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lina

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
We werken met XP home, AMD Athlon 2000+, 2 schijven (40 Gb + 13,1 Gb), 512 Mb ram

We maken onze backups van de C-schijf met Drive Image maar deze worden nogal groot. Nu werd ons verteld dat als je de swap-file op een andere partitie zet dat ontzettend zou schelen met de backup van de c-schijf.

Ik heb al gekeken bij
deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> prestaties -> geavanceerd en kom dan netjes in een mooi schermpje waarin staat waar je swapfile staat en hoe groot deze is. Maar ik zou graag willen weten hoe ik deze swapfile op een andere partitie zou kunnen zetten.

Lina

Geplaatst door Lina
Ik heb al gekeken bij
deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> prestaties -> geavanceerd en kom dan netjes in een mooi schermpje waarin staat waar je swapfile staat en hoe groot deze is.
Waar je nu gekeken hebt kan je de swapfile ook wijzigen.
Je moet alleen zorgen dat je op C de swap geen waarde geeft.
En op D je de waardes wel aangeeft.

Hier heb je welke waardes je moet neerzetten bij welke hoeveelheid geheugen;
2)
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron.

Bedankt voor het (wederom) vlotte antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan