• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe laat ik kolommen weg in de selectie voor een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleLuinstra

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2015
Ik gebruik sindskort Excel 2013. Ik heb een werkblad met kolommen van A t/m AR.

Van deze kolommen wil ik er 7 gebruiken voor een draaitabel. Allemaal zou ook kunnen,
maar dan wordt mij rapportage/selectie in de draaitabel te groot. Ik wil namelijk via de
draaitabel de selectie uit het werkblad halen. Dus via een klik op het totaal de selectie
zichtbaar maken en gebruiken voor een rapportage. Wie help mij verder?

Hoi,
Welkom op dit forum:)
Eerste opmerking, als je een vbtje post zal je sneller geholpen worden
Maar mischien kan je hier iets mee?
Via dit scriptje verberg je de kolommen en de rest komt in je rapportje

Bijlagen

Hallo,

Nog een mogelijkheid en dat is met PowerPivot.
Deze functionaliteit zit in Excel 2013 ingebakken.
Zie voorbeeldje.

Mvg
Peter

Bijlagen

Kolommen weglaten na draaitabel

Dank voor de reactie, ik zal het proberen

Laatst bewerkt:
Kolommen weglaten na gebruik draaitabel

Helaas kom ik niet tot een oplossing. De aangedragen oplossing PowerPivot kan ik niet uitvoeren. Ik heb het "ouderwets opgepakt en heb eerst
de betreffende kolommen naar een apart werkblad gezet via de "= formule" en op die selectie de draaitabel laten werken.

Bedankt voor de terugkoppeling.
De gekozen oplossing kan problemen geven bij tussenvoegen of verwijderen van regels in de oorspronkelijke gegevens (ref errors of verkeerde referenties).
In voorkomende gevallen moet je wellicht de formules opnieuw doortrekken naar beneden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan