Hoe laat ik mijn muis werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sam93dor

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hi :).

Ik ben sinds vanochtend (tijdelijke) eigenaar van een Toshiba laptop. Geen speciaal ding ofzo, gewoon makkelijk zonder al te veel gedoe. Afdankertje van mijn pa en zus :). Maar nu het probleem. Ik heb een Logitech First / Pilot Wheel Mse muis liggen (dat staat op de achterkant van de muis) met USB aansluting. Toen ik deze usb erin stopte werkte het (natuurlijk) niet. Dus ik de driver zoeken, en had volgens mij de goede gevonden op de Logitech site, want ik kon geen betere vinden die erop leek en de naam was ook wel ongeveer zo (iets met Pilot). Deze driver dus geinstalleerd, werkt niet. Ook al veel gegoogeld enzo, maar niets gevonden. De vraag is: hoe krijg ik deze muis werkend? De CD hebben we iig niet meer.

En als dat niet kan: ik heb hier ook nog een simpele Acer muis liggen met zon groen uiteinde, op de achterkant staat alleen: Acer Model: NetScroll

Klinkt misschien stom, onder welke OS wil je die muis werkend krijgen.
Normaal zou deze gewoon herkend en automatisch geinstalleerd worden als standaard muis.
Denk dat anders je usb poort niet werkt.
Staat de usb poort in je hardwarelijst? zo niet, check dit in je bios en activeer deze dan.
Heb je toevallig een ps2 poort? sluit die muis daar eens aan met een ps2/usb adapter.

Klinkt misschien stom, onder welke OS wil je die muis werkend krijgen.
Normaal zou deze gewoon herkend en automatisch geinstalleerd worden als standaard muis.
Denk dat anders je usb poort niet werkt.
Staat de usb poort in je hardwarelijst? zo niet, check dit in je bios en activeer deze dan.
Heb je toevallig een ps2 poort? sluit die muis daar eens aan met een ps2/usb adapter.
Windows XP is het besturingssysteem. Als ik beide muizen erin stop zie ik niets verschijnen ofzo in het scherm. Hoe doe ik dat met dat bios? Ben niet zo handig met pc's. En ps2 zal vast weinig te maken hebben met Play Station 2 :o?

Ik heb wel die ''Help en ondersteuning'' van Microsoft geprobeerd. Bij nieuwe hardware toevoegen stond wel dat PS / 2 muis ofzo, en als ik dan op volgende klikte kwam er te staan 'dit apparaat werkt perfect'. Er zit zon blauw stipje tussen de G H en B (:P) waarmee je de muis kan besturen ;).

Windows XP is het besturingssysteem. Als ik beide muizen erin stop zie ik niets verschijnen ofzo in het scherm. Hoe doe ik dat met dat bios? Ben niet zo handig met pc's. En ps2 zal vast weinig te maken hebben met Play Station 2 :o?

Nee ps2 heeft idd niks van doen met playstation. Dit is de vroegere muisaansluiting op je pc(kleine ronde groene). Laat anders iemand met ervaring in je bios kijken. Als je hier iets verkeerds doet kan je systeem al niet meer lekker functioneren.

Heb je wel al in apparaatbeheer gekeken of daar iets vreemds staat bij je usb?

Staat helemaal niks vreemds daar. Ik heb wel dat als ik de pc wil afsluiten dat windows een update moet doen (1/1) en dat het zich daarna automatisch afsluit. Scherm blijft 3 minuten zo staan, en dan kom er ineens een ernstige fout met blauw scherm dat 0,5 sec in beeld is. Ik start morgen een topic op Hijackthis, ben al bezig met virusscans enzo.

Opgelost! Heb een andere draadloze muis gepakt, waarbij de ontvanger zo'n groen uiteinde van de stekker heeft. PC uitgezet, stekker eruit, PC aangezet, PC uitgezet, stekker erin, en hij deed het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan