Hoe laat ik mijn touchpad scrollen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daisydees

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo,

Ik heb een voor jullie misschien simpele vraag.
Na jaren lang een desktop pc gehad te hebben ben ik overgeschakeld op een laptop van "Toshiba Satalite P300-13J.

Een heel mooi apperaat en ik ben er flink mee aan het stoeien.
Vista is een verhaal apart als je XP gewend bent.

Nu de vraag.
Als ik de touchpad gebruik gaat hij soms ineens scrollen:eek:, en als ik dat juist wil doet hij dat niet. Hoe werkt dat?
Moet je op een bepaalde manier dat aanzetten?
Hoe stop je het?
Nu klik ik eerst met de linkerknop en pak dan de pijltjestoetsen. Een beetje omslachtig niet?

bij mij (acer travelmate 7520) moet je aan de rechter kant van je touchpad (langs het randje) je vinger naar beneden bewegen en naar boven dan gaat ie bij mij scrollen

Mooi hè, dat glimmende zwarte ding ..... :p
Stoppen: een tik met je wijsvinger miden op de touchpad.

Volgens mij is er geen andere optie voor scrollen met het touchpad.

Ik heb trouwens een hekel aan die touchpad en gebruik een (draadloze) muis, als dat maar enigszins mogelijk is.

Sorry, ik moet mezelf corrigeren.
In een document of internetpagina doe je dat door je vinger langs de rechterrand van de touchpad omhoog of omlaag te schuiven.
Horizontaal langs de onderrand van de touchpad.

Hé bedankt voor de snelle reacties!

Het is zeker een kek apparaatje!
Ik vind met deze laptop het geluid mooier. Dat deed voor mij ook mee.
Dat glimmende zwart heeft wel een nadeel. Alle vingers en katteharen zie je.
Mijn katten geven er namelijk kopjes tegen.:)

Ik dank je Jesse, bij mij werkt het hetzelfde.
Het gekke was dat ik nergens kon vinden hoe je zo'n ding moest bedienen.
Als een spook rolde af en toe ineens mijn beeldscherm. Geen idee hoe ik dat deed.
Van alles gedaan en nu pas erachter gekomen.

Ik heb ook een draadloze muis gekocht.
Als je dat gewend bent werkt dat toch lekkerder.

Je, vandaar dat ik een Toshi met een matgrijs toetsenbord heb, hoewel ik geen kat heb (snif ..... bij m'n ex achtergelaten)
Ik heb ontdekt dat geregeld licht 'poetsen' met een microvezel doekje goed werkt.

Informatie over je touchpad:

In het systeemvak zie je een icoontje 'Synaptics aanwijsapparaat' (zie bijlage, het lijkt verdraaid nét een touchpadje ... :p)
Dubbelklik daar eens op .....

Bijlagen

• scrn.jpg
    scrn.jpg
    2,9 KB · Weergaven: 205
Laatst bewerkt:
Dat is een idee. Ik ga meteen een doekje alleen voor m'n lappie klaarleggen.

M'n man en ik hebben 4 van die langharige monstertjes rondlopen. Dus hier zwerft er af en toe nog een kat extra door het huis aan losse haren.
De laptop was alleen te verkrijgen in mooi glimmend zwart.
Die vingers en haren neem ik voor lief als je er 2 jaar garantie op hebt en ook nog eens een kek geluidje hebt. Verder is de inhoud natuurlijk goed.

Ik heb dat synaps ontdekt. Daar stond alleen ook geen gebruiksaanwijziging bij.
Een laptop is leuker als je een sportfanaat als man hebt. We zitten nu samen in een kamer.

Trouwens dit is een goed forum. Ik heb nu ook al ontdekt hoe je films kan convecteren.
Nu mezelf nog eens een cursus, hoe zet ik nederlandse ondertiteling onder een film?
Dat gaat me ook lukken met de goede uitleg die hier te vinden is.

Hoe krijg je te weten hoe je de laptop moet zetten om zo lang mogelijk met een batterijlading te doen. Het valt me op dat hij met 1 half tot 2 uur leeg is. Is dat normaal of moet ik de instellingen anders zetten?

Nou ja, je hebt drie modi voor de energiebeheersschema's

Rechtsklikken 'ergens' op het bureaublad
In het snelmenu op 'Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen' en vervolgens op Schermbeveiliging
Hier onderin het venster op Energie-instellingen wijzigen.

Geen stroom daar zeker, alleen petroleumlampen ..... :p

Nee hoor we hebben geen petroleumlampen maar ons Zeeuwen bin zunig toch. Geen cent te veej!:D

Hoe zet ik dat energie beheer op de juiste stand.
Misschien wel handig om te weten als we weer eens op reis zijn,

touchpadje in systeemvak

hallo, ik heb dat touchpadje niet in mijn systeemvak staan en was benieuwd als iemand mij kon helpen dat terug te zetten :D alvast bedankt met vriendelijke groeten van steensels :D

Dit is een heel oud topic. Het heeft geen zin om hier nog op te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan