Hoe laat thunderbird oude berichten ophalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb nu thunderbird op mijn pc en op mijn laptop.. als ik een mailtje lees op mijn pc, betekend dat dan dat ik hem niet meer binnenkrijg op mijn laptop? Hoe omzeil ik dit? kan tb ook oude berichten inlezen?Of gewoon altijd synchroon zijn met de server zelf? net als outlook dat deed?

Ik kan het alleen even in het engels voor je uitstippelen.

Tools > Account Settings > Server Settings > "Leave message on server"

In het nederlands zal het iets van:

Opties > Accountinstellingen > Serverinstellingen > "Kopie van bericht op server achterlaten"

Zorg er wel voor dat je een aantal dagen instelt waarna ze van de server worden gegooid anders zit je mailbox op een gegeven moment vol :)

ja maar betekend dat dan ook dat de thunderbird op mijn andere pc het mailtje inlaadt als ik hem al gelzen heb in mijn eerste tb?

Je moet dan deze instelling wel op beide computers instellen anders gebeurt het bij de een wel en de ander niet.

Om even aan te geven wat er gebeurd wanneer je het op 1 pc instelt:

PC1 wel, PC2 niet:
- Mail komt binnen op PC1, bericht blijft op de server, PC2 krijgt bericht ook binnen.
- Mail komt binnen op PC2, bericht wordt van server gehaald, PC1 krijgt geen bericht binnen.

ah ik heb het al opgelost, ik heb mijn gmail op IMAP gezet, en nu werkt het wel goed! thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan