Hoe lang ben je je laptop kwijt bij reparatie bij de verschillende merken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Ik heb nu een Sony Vaio en die heb ik binnen 5 werkdagen terug van reparatie. Dat is voor mij heel belangrijk. Heb ook ooit Packard Bell gehad en daar duurde het drie weken.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, maar wil me niet per se beperken tot Sony.

De informatie hierover is moeilijk te vinden bij de fabrikanten.
Wie heeft er ervaring/weet hoe lang het duurt voordat je je laptop terug heb bij reparatie bij de volgende merken:

- Acer
- HP
- Samsung
- Toshiba

Graag je reactie. :)

1 tot 8 weken is vrij normaal. Afhankelijk wat er moet gebeuren en waar dat moet gebeuren.

Wat zou er dan zo lang moeten duren? Laptop scherm vervangen koste overigens 3 weken bij Packard Bell en 5 dagen bij Sony. Het ging om exact dezelfde werkzaamheden.

Ik weet wel zeker dat dit aan de fabrikant ligt en niet aan de complexiteit van het probleem, alleen al door ervaring.

Misschien dat het bij Apple wel zo is, maar bij andere merken werkt het duidelijk anders.

De vraag is of het onderdeel op voorraad is bij de maker, leverancier van de maker. Heeft de leverancier het in nederland/europa of azie op voorraad?
De voorraad is het grootste probleem.

En er zullen af en toe lastige storingen in zitten en als 'maker' wil je er zeker van zijn dat je het juiste onderdeel vervangt en dat de machine niet terug hoeft te komen. Ook kan het zijn dat de storing eens in de zoveel dagen naar voren komt en dan duurt een reparatie langer.

En even over Apple (om mijzelf te verdedigen):
Het bedrijf waar ik werk, werkt voor Apple. Wij zijn afhankelijk van de voorraad van Apple in Nederland.
Meestal is het wel op voorraad maar soms is de lading te snel gegaan en moeten we 2 tot 4 weken wachten op een onderdeel (dit zijn dan geen harde schijven, maar vaak onderdelen voor oudere machines of onderdelen die de laatste tijd snel defect gaan (nu met dit weer: voedingen en videokaarten door oververhitting)).
Wij streven er naar om een reparatie binnen 3 tot 5 werkdagen weer klaar te hebben. Soms is het zelfs de zelfde dag klaar.
En als het onderdeel bij ons op voorraad is en het niet te druk is, dan kan de klant er zelfs op wachten.

Laatst bewerkt:
Dat laatste moet ik je inderdaad geven: storingen die niet altijd voorkomen. Maar voor standaard reparaties blijft de tijd altijd hetzelfde.

Dat klinkt al een stuk beter: 1 tot 5 werkdagen voor niet bijzondere reparaties. Voor oudere modellen kan ik het me voorstellen of producten die in een bepaalde periode vaak stuk gaan.

Laatst bewerkt:
Wat wordt er verstaan onder standaard reparaties?

Even een vraag over het verschil van jouw reparaties (zelfde probleem, alleen ander merk?):
- Is de machine door het merk zelf thuis opgehaald?
- Heb je het naar het hoofdkantoor in NL moeten brengen?
- Of heb je het ingeleverd bij een bedrijf die weer in opdracht van het merk werkt? En het dus eventueel zelf op moet sturen?
- Waar is de laptop gerepareerd? (land, eventueel plaats)

Laatst bewerkt:
Packard Bell ging via postkantoor, ik weet niet meer waar naar toe. Sony ging direct via UPS naar Duits reparatiecentrum van Sony.

Standaard is voor mij een beeldscherm, dvd speler/brander of toetsenbord vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan