Hoe lang is er gemiddeld online ondersteuning voor een spel ongeveer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Als je met een spel online tegen of met andere mensen speelt, hoe lang wordt dat gemiddeld ondersteund zo'n beetje, iemand een idee? Met een pool spelletje uit 2004 ving ik bot namelijk.

Ik weet wel een aardig voorbeeldje van een game die meer dan 10 jaar geleden uitkwam en nu nog steeds door de producent wordt ondersteund : RA2 (Westwood Studios), uitgebracht in 2000 en nog steeds online te spelen.
In zijn algemeenheid is er weinig over te zeggen, het is maar net hoe lang de players online blijven komen en vooral ook in welke aantallen. Zijn het er te weinig, dan trekt de fabrikant vermoedelijk de stekker uit de gameservers, of dat nu na 2 jaar of na 12 jaar is.

Laatst bewerkt:
Oké bedankt. misschien maar beter met die pool talenten van mij (grapje, leuk hè?). Doeg.

Laatst bewerkt:
Bij Miniclip kun je nog leuke poolspellen vinden. Voor als je echt niet zonder kunt :d

Ondersteuning duurt meestal net zo lang als dat er geld verdiend kan worden. Daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.

@RogerS : ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, maar juist met het voorbeeldje dat ik gaf (RA2) is het zo dat er door de fabrikant allang geen Eurocent meer aan verdiend wordt. Wellicht een heleboel gamers (zeker de huidige tieners) waren in 2000 nog in de poepbroekfase of de freubelschoolperiode en zullen wellicht nooit van Dune, RA en RA2 gehoord hebben. Westwood (EA games) echter is vandaag de dag nog steeds zo aardig om de gameserers 'open te houden' terwijl het spel al jarenlang niet 'hot' meer is en zij er dus geen cent (meer) aan verdienen.
De online RA2 spelers zal je derhalve (voornamelijk) moeten zoeken in de leeftijdscategorie van (minimaal) 20 / 25 tot 40 / 50 jaar.

Laatst bewerkt:
@gast0225. Dat bedoelde ik ook. Vaak is geld de drijfveer, maar sommigen zijn inderdaad aardiger dan anderen. Zo zijn er bijv. ook gratis spellen gemaakt of free-to-play uitvoeringen. De enige conclusie die ik er uit kan trekken is dat je er geen algemene richtlijn is te benoemen, teveel variabelen in een relatief jong/nieuw marktgebied.

Het enige dat we in deze dan ook zeker weten is dat we het niet zeker weten. :)

Bij Miniclip kun je nog leuke poolspellen vinden. Voor als je echt niet zonder kunt :d

Ondersteuning duurt meestal net zo lang als dat er geld verdiend kan worden. Daar is dus geen zinnig woord over te zeggen.
Als je wel zonder kunt, maar je hebt gewoon zin om een potje te poolen, kan dat daar dan ook wel?

Ps heb even gespeeld daar, zie wat je (misschien) bedoeld, best leuk voor een keertje, maar beetje simpel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan