Hoe langs internet mijn server bereiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Ik ben in het bezit van een server(synology 101).Hierop stokkeer ik photo's en muziek die da door mijn thuisnetwerk kunnen bekeken of beluisterd worden.Nu wil ik deze informatie ook beschikbaar stellen voor mijn familie in Nederland en Belgie.Hier begint het probleem:hoe moet ik dit klaarspelen?

De server heb ik zo ingesteld dat deze toegankelijk is langs internet,maar wat moet iemand doen om op mijn server te geraken?

Als ik op internet ga of iemand van mijn thuisnetwerk en ik doe : ftp://IPNummer dan kom ik op de server.Maar hoe doet iemand dat die niet tot mijn thuisnetwerk behoort ?

Thanks

Wat ik vergeten te zeggen heb is dat mijn server verbonden is met een modem-router.

Laatst bewerkt door een moderator:
Port forwarden in je router, mag iedereen erop, joepie.

Je kunt het beste eerst de ftp server goed configureren, dat de bezoekers niet te veel mogen en een dns aanvragen bij http://www.no-ip.com/, kan gratis.

dydns vind ik iets beter voor een dynamic dns.
Als het nog niet zou werken het kan zijn dat je provider binnenkomende poorten onder de 1000 blokt buiten de noodzakelijke poorten natuurlijk.

Lange Pier,

Kan je iets duidelijker zijn aub.Ik ben hierin werkelijk een leek.

Thanks

lamp zei:
dydns vind ik iets beter voor een dynamic dns.
Als het nog niet zou werken het kan zijn dat je provider binnenkomende poorten onder de 1000 blokt buiten de noodzakelijke poorten natuurlijk.

Wat is daar beter aan? je wordt alleen maar geredirect, koppelt alleen een naam aan een nummer.:confused:

Dat weet ik ook wel hoor lange pier.
Maar ik bedoel een server vanaf buiten benaderen. sommige providers blokken poorten onder de 1000 daarmee kan ik bv geen apache draaien op poort 80.
Kijk in de manual van je router hoe je een poort moet forwarden dat kunnen wij niet weten als we nog niet eens het merk en type weten.
dydns vind ik beter omdat er ten eerste veel domein namen zijn om uit te kiezen en ten tweede direct een tool in debian beschikbaar is om je dynamic dns te updaten. Het is maar een persoonlijke mening he de vraagsteller kan nog steeds kiezen he)

Laatst bewerkt:
cort zei:
Lange Pier,

Kan je iets duidelijker zijn aub.Ik ben hierin werkelijk een leek.

Thanks

Sorry, niet gezien, je hebt, neem ik aan, een ftp server draaien, die comp heeft een ip nummer die je hebt ingevoerd in die server, passief denk ik, met een zelf gekozen poort.

Dat ip nummer met poortnummer zul je moeten forwarden in de router met je gekregen nummer van je provider, te weten http://www.myip.nl/, indien nodig, dit nummer zie je ook op no-ip.com en daar een dns aanvragen en een naam verzinnen.

De mijne is "pearl.hopto.org" b.v en die wordt naar mijn ip nummer van mijn provider doorgelinkt, en de router linkt hem weer door naar mijn intern ip nummer.

Ik heb geen dhcp draaien op mijn router, alle compjes een vast ip adres gegeven zodat mijn ftp server alrijd hetzelfde nummer houdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan