hoe laptop aan tv aansluiten? (welke kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Websitebouwer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
16
Goedenavond,

ik had een vraagje:)
ik heb een laptop (hp compaq 6710b) die ik graag zou willen aansluiten met een televisie (samsung le26c450). Nou is mijn vraag; welke kabels moet ik hebben (ik wil natuurlijk beeld én geluid:D)?

op de achterkant van de laptop zit o.a. deze poort (een 7-Pin variant
S-Video connector aansluitpinnen female zegt google):
s-video_connector_7pins.jpg



de TV heeft de volgende kenmerken:
Tuner/ontvangst
analoge tuner(s) : 1
Digitale tuner : Ja
DVB-T : Nee
DVB-C : Ja
DVB-S : Nee
Common Interface : Ja, CI
Aansluitingen
Scart-aansluitingen : 1
Component ingangen : 1
USB : Foto, Muziek, Video
Ethernet aansluitingen : Nee
HDMI-ingangen : 3
RCA aansluitingen : 1
PC-ingang : Ja
Digitale Audio Uitgang : Ja, optisch
Hoofdtelefoon aansluiting : Ja
24p compatible : Ja



De laptop heeft de volgende kenmerken:
Videokaart
specificationicon_2532 Type videokaart Intel GMA X3100 (shared videogeheugen)
specificationicon_2533 Videogeheugen 384 MB

Aansluitingen
specificationicon_133390 e-SATA NeeNaar de keuzehulp
specificationicon_148398 ExpressCard Nee
specificationicon_133605 FireWire JaNaar de keuzehulp
specificationicon_723791 HDMI NeeNaar de keuzehulp
specificationicon_148396 S/PDIF Nee
specificationicon_6259 Aantal USB-poorten 4
specificationicon_544020 USB-versie 2.0Naar de keuzehulp
specificationicon_133387 VGA Ja
specificationicon_148394 3,5 mm Audio Ja
specificationicon_148395 3,5 mm Microfoon Ja
specificationicon_133391 TV-tuner NeeNaar de keuzehulp
specificationicon_265006 Cardreader Ja
specificationicon_133363 Geheugenkaart SD (Secure Digital), Memory Stick, Multi Media Card (MMC), xD (Xtreme Digital) , Memory Stick Pro



bij voorbaat dank voor jullie hulp!!
 
@RoboticPro (sorry:p)
bedankt!
weet je toevallig ook wat het verschil is qua beeld en geluid tussen een kabel van 5 en van 170 euro ? (welke prijsklasse is hoog genoeg voor goed beeld? of kan ik het zo niet stellen?)
kabels en meer.nl
 
Wanneer de afstand minder dan 1,5 meter bedraagt is een goedkope al goed. (Niet de allergoedkoopste, gewoon 10 euro ofzo) Wanneer je langer gaat, is er kans op signaal verlies en kun je beter een duurdere nemen.
 
Stop

Wacht! Een VGA-kabel gaat je geen geluid opleveren!

Dit gaat op die manier niet lukken, aangezien VGA alleen beeld verzorgt. Daarom moet je een audiokabel gebruiken die van de hoofdtelefoonaansluiting van de laptop naar de TV gaat. Je zegt in je verhaal dat je een RCA-aansluiting hebt, is dit een in- of uitgang? Als dit een ingang is, dan moet je een kabel kopen bij de dichtstbijzijnde winkel met audioapparatuur en vragen om een kabel met aan de ene kant 3,5mm jack en aan de andere kant tulp (rood-wit). Dat werkt namelijk wel

Met vriendelijke groet,

Colin
 
Wacht! Een VGA-kabel gaat je geen geluid opleveren!

Dit gaat op die manier niet lukken, aangezien VGA alleen beeld verzorgt. Daarom moet je een audiokabel gebruiken die van de hoofdtelefoonaansluiting van de laptop naar de TV gaat. Je zegt in je verhaal dat je een RCA-aansluiting hebt, is dit een in- of uitgang? Als dit een ingang is, dan moet je een kabel kopen bij de dichtstbijzijnde winkel met audioapparatuur en vragen om een kabel met aan de ene kant 3,5mm jack en aan de andere kant tulp (rood-wit). Dat werkt namelijk wel

Met vriendelijke groet,

Colin


Bedankt Colin :)

Dit hoorde ik ook van de man van de winkel en heb toen een (minijack?) kabel erbij gekocht.
De kabel voor het beeld deed het perfect! Mooi beeld en heel
handig!
De kabel voor het geluid deed het gek genoeg niet.. ! Ik heb de kabel in verschillende poorten vd tv gestopt maar er kwam geen geluid. Bij de instellingen vd computer zag ik ook niet de tv als geluidsoutput tegen.
het geluid komt nu uit de laptop zelf: opzich ook prima. Het geluid kan erg hard en de laptop moet toch in de buurt staan dus ik ga de kabel (rond de 15 euro) terug
brengen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan