• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe leeg veld te krijgen ipv 0?

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardkouwie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Ik ben met een ek poule bezig.
Alles lukt prima ellelange formules die werken etc..

Alleen 1 ding lukt niet :(...

het volgende:

In het ene tablad heb ik een reeks velden met ' voorspellingen '.
Als je deze nog niet hebt ingevuld heb je dus bij voorspellingen lege velden.

Door middel van een formule, wordt de voorspelling (leeg veld nog dus) ook weergeven in een ander tablad, waar de uitslagen achter komen te staan.
Alleen komt hier '0' te staan ipv een leeg veld!

Dmv welke formule krijg ik hier een leeg veld ipv een 0?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Richard

Code:
eng: =IF(Sheet1!A1="";"";Sheet1!A1)
ned: =ALS(Blad1!A1="";"";Blad1!A1)

Bedankt! top, het werkt :D

Alleen wekt het de volgende vraag op..

ik heb nu dus allemaal lege velden voor zowel de thuisploeg als de uitploeg... helemaal goed! alleen...

Omdat deze 2 velden evengoed weer gelijk zijn aan elkaar... staat er bij de kolom 'Punten' bij elke wedstrijd 10 punten.
omdat de voorspelling en de uitslag allebei lege velden hebben.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de formule om de punten te bereken niet werkt bij lege velden?

Me formule voor de punten is als volgt: =IF(AND(E3=I3);1;0)+IF(AND(G3=K3);1;0)+IF(AND(E3=I3;G3=K3);3;0)+IF(AND(W3;I3>K3);5;0)+IF(AND(Y3;I3<K3);5;0)+IF(AND(E3=G3;I3=K3);5;0)

Hoe pas ik dat toe?

Code:
=IF(OR(E3="";I3="");"";IF(AND(E3=I3);1;0)+IF(AND(G3=K3);1;0)+IF(AND(E3=I3;G3=K3);3;0)+IF(AND(W3;I3>K3);5;0)+IF(AND(Y3;I3<K 3);5;0)+IF(AND(E3=G3;I3=K3);5;0))
Als E3 of I3 of allebei leeg is/zijn wordt de uitkomst ook leeg.
Zijn ze beiden gevuld dan treedt de rest van de formule in werking.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi,

Misschien makkelijker zonder formule

Zelf ook in het begin lopen zoeken en de F1 (help): Zoekopdracht: Nulwaarden weergeven of verbergen. gaf een paar hele mooie oplossingen
hieronder 2 vermeld de rest even zoeken in excel F1 help want er staan er nog een paar. neem aan dat in voorgaande versies vergelijkbare oplossingen worden vermeld.

Excel 2007 resultaat:
1.Klik op de Microsoft Office-knop , klik op Opties voor Excel en klik op de categorie Geavanceerd.
2.Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en voer vervolgens een van de volgende handelingen uit:
Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde in als u nulwaarden (0) in cellen wilt weergeven.
Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde uit als u nulwaarden als lege cellen wilt weergeven

tevens mogelijkheid voor een getalnotatie

1.Selecteer de cellen met nulwaarden (0) die u wilt verbergen.
2.Klik op het tabblad Start, in de groep Cellen, op Opmaak en klik vervolgens op Cellen opmaken.
3.Klik in de lijst Categorie op Aangepast.
4.Typ 0;-0;;@ in het vak Type.

Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan