• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe lees ik dit stukje code ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Sub afspraak()
sq = Sheets(1).UsedRange
For j = 2 To UBound(sq)
With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(1)
.Start = CDbl(sq(j, 1)) + CDbl(sq(j, 4))
.End = CDbl(sq(j, 1)) + CDbl(sq(j, 5))
.Subject = sq(j, 2)
.Save
End With
Next
End Sub

de code hier gekregen heb ik aan het werk
ik krijg alleen niet de eindtijd maar de begintijd + een aantal minuten in de agenda

maar hoe moet ik dit lezen ten opzichte van het excel bestand ?

hoe verklaar ik de volgende zin ?

Ik ken niks van vba en zag deze vraag ook al in een andere topic van jou http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2649105&postcount=16

Start = CDbl(sq(j, 1)) + CDbl(sq(j, 4))
Als leek zou ik dit als volgt interpreteren je moet ergens van start gaan > Start = Cdbl staat voor geen dubbele items j,1 staat voor de data in de eerste kolom daarbij terug dubbele items uitschakelen en j,4 voor de data in de 4de kolom , die moet overgebracht worden maar een bestand .

Ik ken niks van vba en zag deze vraag ook al in een andere topic van jou http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=2649105&postcount=16

Start = CDbl(sq(j, 1)) + CDbl(sq(j, 4))
Als leek zou ik dit als volgt interpreteren je moet ergens van start gaan > Start = Cdbl staat voor geen dubbele items j,1 staat voor de data in de eerste kolom daarbij terug dubbele items uitschakelen en j,4 voor de data in de 4de kolom , die moet overgebracht worden maar een bestand .

1 wat een verschrikelijk vervelenden opmerking.

zo als je kunt zien heb ik dat vorige topic op opgelost gezet, om het duidelijk te houden, en om dat dit een vraag is die wel raakvlakken heeft met het zelfde probleem, maar een voledig nieuwe vraag is.

ik ben geen excel / vba script held dus vraag ik wat uitleg.
het zou fijn zijn als je dat je dat geeft als je er kijk op hebt en anders je mond houd.

ik probeer ook een ander te helpen op onderwerpen waar ik kijk op heb zonder iemand een schop naar beneden te geven.

sorry sorry sorry dat het zo moet jammer hoor.

mocht iemand me wel kunnen helpen met mijn vraag hoor ik het graag.

Aangzien er geen reactie komt op je vraag , geef ik mijn visie hoe ik de code lees . Kan ook zijn dat door mijn posting de andere helpers plots wel zin krijgen om op mijn antwoord te reageren en zodoende het voor U tot een oplosing komt . Sorry als U het anders opneemt , ik zal mijn mond houden. nog een fijn weekend verder .

Voordat het hier uit de hand loopt.:cool:
Code:

.Start - een eigenschap van het Outlook Item. Zoals je weet kan je in Outlook afspraken maken en een eigenschap van een afspraak is onder meer een startdatum en starttijd.
CDbl - omzetten van een waarde in een Double. De datums die in de A-kolom staan, worden omgezet in Double (bijv. 39892 = vandaag 20 maart 2009)
sq(j,1) - Bovenin de code staat dat Sq refereert aan de UsedRange. Populair gezegd het bereik waar wat in staat. Het is een Cells notitie (rij, kolom) dus bijv (4,1) = 4e rij, 1e kolom of te wel A4.

CDbl(sq(j, 4)) - idem als bovenstaande alleen wordt nu de tijd omgezet in Double zodat het in Outlook gelezen kan worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartelijk Dank ik kom zo weer wat verder !!

Als ik er uit kom zet ik het op opgelost

zo als je kunt zien heb ik dat vorige topic op opgelost gezet, om het duidelijk te houden

Om het duidelijk te houden zeg jij? Zeer duidelijk, net als de titel van deze topic. De laatste post in die andere topic bevat nog vragen. Een berichtje daar zetten dat die topic afgehandeld is en dat je een nieuwe topic opent, is te veel gevraagd? Net zoals de eerste keer ben je aan het double posten. En dan nog anderen uitmaken die jou proberen te helpen? Goed bezig. En gebruik code tags als je code post. Dank.

Wigi

P.S.: Met een modern toetsenbord kan je hoofdletters typen.

Laatst bewerkt:
@gaitman,

Graag normaal blijven reageren en een misbruikmelding geven, als je het ergens niet mee eens bent. Openlijk op het forum iemand "afkatten" wordt hier niet getolereerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan