Hoe leg ik een GOED netwerk neer ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanberkel

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
hallo iedereen,

wij hebben thuis 3 dextops, 3 laptops en dan nog 2 dextops maar die zijn van mijn moeders bedrijf dat aan hij ligt :P. wat we altijd al woude ... was dat we met alle pc een game ofzo konden spellen ... toen heeft een van mijn broers een netwerk gemaakt tussen 1 van de pc's en zijn eigen laptop. daar heb ik mijn pc bij aangesloten. mjn vader heeft toen tussen 1 van de andere laptops en de pc waar dus al en netwerk mee was weer een netwerk gelegt ... toen heeft mijn broer op een heeele rare manier het voor elkaar gekregen dfat we onder 2 name (verschilende netwerk namen) een netwerk konden krijgen..... klinkt volgens mij erg vaag... maar toch :P wat nu het probleem is is dat ik maar in 2 pc kan komen.... 3 van alle pc staan niet in het netwerk maar darom is mijn vraag::
kan iemand mij alstublieft helpen om een gwn goed netwerk neer te kunnen leggen waardoor mij gwn met allen pc's in verbinding kunnen staan en zelfs al dat ook mogelijk is de printers en scanners die daar op aan gesloten zijn kuinnen gebruiken.

alvas erg bedankt !!

Welkom bij Helpmij.nl

De eerste opmerking.
gebruik eens leestekens, dus punten en/of komma.
begin eens met een nieuwe zin...
Ik heb nu drie keer je vraag gelezen maar ben er nog niet uit.
Maar het makkelijkste is om van je modem/router 1 kabel te leggen naar een 24 poort switch.
Daar sluit je alle computers op aan en je probleem is opgelost.
Alle computers op delen zetten en je kun van 1 naar 2 en van drie naar 24.
En ga zo maar door.

oke ik zal oop me leestekens letten sry ...
maar het probleem is dat me vader geen draad neer wil leggen. heb er wel om gezeurt maar hij gaat het niet doen. hij zeurt trouwens ook over netwerk maar toch :P. weet je toevalig ook een manier voor draadloos verbinding ?

neem een paar goede accespoints door het gehele huis heen.
in alle computers een stick voor draadloos verbinding en je bent gereed.

we hebben 2 laptops en mijn pc dan met draadloze verbinding. 1 oude laptop met een kaart er in een dan bedrijf pc's met draad en dan 2 andere pc's met draad ( omdat die naast de router staan). maar we hebben dus wel allermaal de zelfde router...

Hoi,

Ik zou het volgende doen :

1. Sluit op de router een switch aan. Deze kan afhankelijk van het model 4 of meerdere aansluitpunten hebben. Hierin plug je alle PC's met draad (de bedrijfpc's en de andere) omdat die toch dicht tegen de router staan.

2. Op de switch sluit je een draadloos access point aan. Hiermee kunnen alle draadloze toestellen verbinding maken.

Alle PC's van een IP adres in dezelfde range voorzien, ervoor zorgen dat alle werkgroepnamen hetzelfde zijn, en dan zou het moeten lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan