• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe lijnen uit rijen en kolommen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een rekening gemaakt voor opdrachtgevers in excel.

Hier in staat ook een tabel,waar ik van alles kan invullen.Met lijnen in kolommen en onder rijen.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik deze rekening uitprinten ZONDER dat je de lijnen ziet.??

Of hoe kan ik de lijnen lichter van kleur maken?

alvast bedankt

Onder opties Excel staat wel ergens dat je rasterlijnen wel/niet kunt weergeven. In Excel 2010 is dit te vinden onder Bestand >> Opties >> Geavanceerd. V.w.b. andere versies weet ik het niet. En onder Excel Help is onder rasterlijnen ook wel wat te vinden.

Laatst bewerkt:
Extra >> Opties >> Weergave >> vinkje weghalen bij Rasterlijnen of kleur aanpassen bij Kleur rasterlijnen

bijna gelukt

rasterlijnen vinkje weggehaald,helaas de lijnen bleven.
De kleur van de lijnen aanpassen,via opties is wel gelukt.

Ik wil de rekening graag invullen met rasterlijnen,maar bij het uitprinten wil iik de lijnen graag weg hebben.Dal lijkt zo druk op papier.

Wie weet daarvoor nog een oplossing?

Alvast bedankt voor de reacties:thumb:

Code:
Worksheets("Sheet1").PageSetup.PrintGridlines = False

waar code neerzetten?

Hoi bakkertje,

bedankt voor je reactie. Nu zie ik dat je een code hebt geplaatst,maar....helaas ben ikgeen computerexpert.

Wat en/of waar moet ik wat plaatsen??

alvast weer bedankt!!;)

Eigenlijk eerst een ander vraagje. Zijn het daadwerkelijk rasterlijnen of lijnen die je zelf toegevoegd om je tabel te benadrukken?
Standaard staat XL ingesteld om af te drukken zonder rasterlijnen. Kijk ander eens bij Bestand >> Pagina-instelling >>Blad of er soms een vinkje staat bij Afdrukken >> Rasterlijnen

lijnen zelf gemaakt

tabel had ik zelf gemaakt in Word. Vanuit word geplat in Excel.

Als er geen confidentiele gegevens in staan, denk ik dat we sneller klaar zijn als je het bestandje toevoegd.

Joske

Eventueel met een Togglebutton en onderstaande code
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
If ToggleButton1.Caption = "Kader weg" Then
    Range("F16:K30").Borders.LineStyle = xlNone
    ToggleButton1.Caption = "Kader terug"
Else
    Range("F16:K30").Borders.LineStyle = xlContinuous
     ToggleButton1.Caption = "Kader weg"
End If
End Sub

snap code niet

Wat is een toggle buttun? Waar moet ik die code plaatsen?/:eek:

Opgelost,bedankt!!!

Erg bedankt voor de moeite.Volgens mij nu opgelost. Ik wist niet direct hoe het werkte,maar volgens mij moet je het kadertje rechts aanklikken om zonder lijnen uit te printen.

Geweldig!!

Bedankt!!:thumb::):d

En terug op de knop klikken zet je kader terug om verder te werken:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan