• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe link ik naar een map in excel 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter adagi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

adagi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
ik werk met excel2000 en heb een formulier gemaakt maar nu wil ik een link erin zetten die naar een map verwijst elders op de schijf...dus niet naar een bestand maar naar de complete map ,kan dit en zo ja hoe doe ik dat .

Hoi,

Klik in de cel waar de hyperlink moet komen
Menu: Invoegen > Hyperlink
Klik op de map
Verander bovenin dit venster de weer te geven tekst in een 'aantrekkenlijke' naam
klik op OK

Zelf gebruik ik vaak de =hyperlink formule omdat je dan ook de hyperlink kunt samenstellen met data uit andere cellen.

Voorbeeld:
=Hyperlink("c:\mijnfile.xls","Klik hier")

Als je cel informatie wilt opnemen dan kun je dat doen met de gebruikelijke string functies:
=Hyperlink(concatenate(A3,".xls"),D12)

Hope dat dit helpt.

Geplaatst door Valijn
Hoi,

Klik in de cel waar de hyperlink moet komen
Menu: Invoegen > Hyperlink
Klik op de map
Verander bovenin dit venster de weer te geven tekst in een 'aantrekkenlijke' naam
klik op OK

dat werkt niet met excel 2000 daar kun je alleen linken naar een bestand niet naar een map:confused:

Waarom gebruik je de =hyperlink functie niet? Om te linken naar de map c:\mijnmappen\map1 codeer je:

=hyperlink("c:\mijnmappen\map1","Open mijn map1")

Dat werkt ook in Excel 2000

Geplaatst door gjlinker
Waarom gebruik je de =hyperlink functie niet? Om te linken naar de map c:\mijnmappen\map1 codeer je:

=hyperlink("c:\mijnmappen\map1","Open mijn map1")

Dat werkt ook in Excel 2000

het werk eindelijk bedankt allemaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan