hoe log ik ongemerkt in als admin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

adagi

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
ik wil op mijn werk aan mijn pc wat aanpassingen doen en wat instaleren echter daar moet ik voor inloggen als admin. er word gebruik gemaakt van losse pc's met daarop div software en een server waar alle documenten e.d. opstaan.
hoe kan ik er toch in zonder wachtwoord en zonder dat gemerkt word?
anders gaat de systeembeheerder uit zijn dak:evil: :mad:

De pc op je werk is niet voor niets beveiligd. Als systeembeheerder zit je er n.l. niet op te wachten dat gebruikers het hele systeem kapotmaken door hun eigen nutteloze rommel te installeren.

Je zit op je werk om te werken en de afdeling ICT geeft je de programma's die je nodig hebt. Niet meer, niet minder.

En geloof mij maar dat ze er snel achterkomen als je pc ineens kuren geeft... en dan wordt je terecht hard aangepakt.

Laatst bewerkt:
Ongemerkt inloggen op een server zal niet gaan.
wordt netjes bijgehouden.

en vraag toch gewoon aan deadmin of hij jou wil helpen.
Als het voor jou werk is dan zal hij/zij dat zeker doen.

niettegenstaande de lessen geleerd uit de vorige comments, lees, kijk en leer:
http://eks0.free.fr/whax-demos/

Speelt mooi in IE bij mij, FF bakt er niet veel van

Al is dit alleen natuurlijk enkel en aleen ter educatie, niet om thuis danwel op het werk uit te proberen

Je kunt jezelf afvragen of het je je dierbare baantje waard is

Bovenstaande link lijkt mij niet toegestaan? Hierin wordt uitgelegd hoe je beveilgingen kraakt o.i.d? Zo ja, gelieve deze weg te halen.

BrEeZeR zei:
Bovenstaande link lijkt mij niet toegestaan? Hierin wordt uitgelegd hoe je beveilgingen kraakt o.i.d? Zo ja, gelieve deze weg te halen.

Beveiligingen kraakt? Nee hoor, is een demo van iemand die de extra gebruiksopties van het microsoft platform gebruikt. Van beveiliging en kraken is geen enkele sprake...

adagi zei:
ik wil op mijn werk aan mijn pc wat aanpassingen doen en wat instaleren echter daar moet ik voor inloggen als admin. er word gebruik gemaakt van losse pc's met daarop div software en een server waar alle documenten e.d. opstaan.
hoe kan ik er toch in zonder wachtwoord en zonder dat gemerkt word?
anders gaat de systeembeheerder uit zijn dak:evil: :mad:

Waarom wil je zo graag erin, we zijn hier om mensen te helpen die problemen hebben met pc's en we zijn hier niet om allemaal hack-technieken te leren, daarvoor kan je denk ik beter een ander forum zoeken :confused:

dropl zei:
Beveiligingen kraakt? Nee hoor, is een demo van iemand die de extra gebruiksopties van het microsoft platform gebruikt. Van beveiliging en kraken is geen enkele sprake...

Ik zeg iets van "How to crack WEP in 10 minutes", lijkt mij toch niet echt wenselijk op dit forum.

Filmpje zelf krijg ik niet aan de praat (Trage site).

BrEeZeR zei:
Ik zeg iets van "How to crack WEP in 10 minutes", lijkt mij toch niet echt wenselijk op dit forum.

Filmpje zelf krijg ik niet aan de praat (Trage site).

Ik kreeg dat filmpje ook niet werkend, terwijl ik T2 heb, dus dat ligt aan de site

'How to crack WEP in 10 minutes' prikkelt bij mij alleen maar mijn nieuwsgierigheid om te leren hoe WEP beveiligd is, hoe WEP werkt en welke ontwerp fouten in WEP gemaakt zijn. Dit leidt, mijns inzien, tot een beter begrip van hoe beveiliging werkt, soms tot hoe computers werken en als je dit alles begrijpt, wat er fout gaat of welke fouten er gemaakt zijn, en hoe deze te voorkomen, teneinde deze niet opnieuw te maken. Dus...

Ter (slechte) vergelijking: ik stop geen metaal in mijn magnetron, zet niemand aan om metaal in zijn magnetron te douwen, maar als iemand mij laat zien/uitlegt hoe dat werkt en waarom je dat niet moet doen, vin ik dat alleen maar interessant en blief ik er welzeker naar te kijken/cq van te leren

dropl zei:
'How to crack WEP in 10 minutes' prikkelt bij mij alleen maar mijn nieuwsgierigheid om te leren hoe WEP beveiligd is, hoe WEP werkt en welke ontwerp fouten in WEP gemaakt zijn. Dit leidt, mijns inzien, tot een beter begrip van hoe beveiliging werkt, soms tot hoe computers werken en als je dit alles begrijpt, wat er fout gaat of welke fouten er gemaakt zijn, en hoe deze te voorkomen, teneinde deze niet opnieuw te maken. Dus...

Ter (slechte) vergelijking: ik stop geen metaal in mijn magnetron, zet niemand aan om metaal in zijn magnetron te douwen, maar als iemand mij laat zien/uitlegt hoe dat werkt en waarom je dat niet moet doen, vin ik dat alleen maar interessant en blief ik er welzeker naar te kijken/cq van te leren

Ik ben het met je eens dat het leren van mogelijkheden hoe te hacken goed zijn voor (web)programmeurs, onder andere ik, maar houd er rekening mee,dat er ook mensen zullen zijn die het gebruiken om misbruik te maken van die ontwerpfouten en daarom denk ik dat je het hier beter niet kan posten.

De kans dat iemand die foute dingen wil doen dat nou juist hier leert lijkt me vrijwel uigesloten. De bronnen naar welke ik verwijs zijn gewoon voor iedereen op internet te vinden

ik denk dat ik verkeerd begrepen word hier ik wil helemaal niet inbreken op de server ik wil op mijn pc duss lokaal het een en ander wijzigen en een pdf converter erop zetten... ik had er al 1 geinstaleerd maar deze werk slecht nu heb ik een ander progje en deze werk perfect echter ik heb adin rechten nodig om de instaltie te voltooien ...lokaal op mijn c schijf en dus niet op de server ..daar heb ik en wil ik niks te zoeken hebben .... ik zoek dus ook geen uitgebreide hack progammas en dergelijke... maar gewoon een mogelijkheid om dit lokaal te kunnen instaleren.

Overleg dit met systeembeheer, deze zijn echt "not amused" als jij je eigen software gaat installeren. Dit kan overigens niet, want voor het admin account heb je een wachtwoord nodig, als je dit wilt kraken ben je illegaal bezig.

Een beetje systeembeheerder heeft het trouwens voldoende beveiligd tegen dit soort acties.

BrEeZeR zei:
Overleg dit met systeembeheer, deze zijn echt "not amused" als jij je eigen software gaat installeren. Dit kan overigens niet, want voor het admin account heb je een wachtwoord nodig, als je dit wilt kraken ben je illegaal bezig.

Een beetje systeembeheerder heeft het trouwens voldoende beveiligd tegen dit soort acties.

Ja helemaal mee eens, een admin wachtwoord inkomen ZONDER wachtwoord is niet mogelijk ZONDER iets te kraken.

Je moet gewoon eens vragen aan die systeem beheerder of je PDF-Creator erop mag zetten, of dat hij dat voor jou wil doen, want ikzelf zou niet veel tegen PDF-Creator hebben, maar goed dat is een discussie apart.:cool:

Bij mij is de procedure:
1. Rechtstreeks bij servicedesk/systeembeheer informeren of ze het voor je willen fixen (beargumenteerd werkt altijd beter...);
2. If not then: lijnmanagement (baas/hoogste baas) het probleem voorleggen en die het verzoek bij servicedesk/systeembeheer/contactpersoon ICT laten voorleggen;
3. If not then zelfde als punt 2 maar dan met de nadrukkelijke toevoeging dat je afziet van enige vorm van ondersteuning op de applicatie of desnoods je hele pc (als er iets mis is wordt dan niet onderzocht wat het probleem was, maar de pc gewoon zonder respect voor wat er op staat terug gebracht naar standaard werkplek, mag je zelf weer dat hele traject starten om die exotische applicatie terug te krijgen).

Als je het dan niet voor elkaar krijgt, is het gewoon niet voor je weg gelegd.

Groetje en succes,

Jasper

Zoals al vele malen eerder gezegt: je zult hiervoor bij je sysadmin moeten zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan