hoe los ik dit op en wie kan me helpen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Berichten
3
heey ik heb wat vragen over mijn geluidsysteem

dit is wat ik zelf heb

een versterker : JVC "RX - 5062SE" receiver
dit is een link dat u weet welke : http://www.neck.nl/produkt/produkte...d&fh_refview=lister&fh_view=detail&welt=beeld

en een stereo toren de philips micro hi-fi system mcm 760
en mijn computer

en een toshiba regza (lsd tv)
en ik heb nu op die versterker 2 oude boxen er op aan gesloten en een logitech 5.1 systeem voor de pc omgelinkt zodat die in mijn versterker kon alleen het geluid valt erg tegen..

dit complete systeem heb ik er nu bij

http://www.musicallin.nl/online_win...stemen/leem_soundpark_sp400a_geluidsset_30237


en deze studio boxen heb ik er op aangesloten


http://www.musicallin.nl/online_win...rekers/samson_resolv_65a_studiomonitors_20627

en dit mengpaneel heb ik

behringer xenyx 2442

http://www.rjshop.nl/product/7342/


en mijn vraag is hoe kan ik op meerdere kanalen mijn. tv of mijn stereo toren of mijn computer of mijn versterker op aansluiten ik heb nu alles aangesloten op mijn versterker en mijn versterker via een tulp kabel in de cd/tape input

maar over dit systeem knalt het en ik weet niet hoe het komt of hoe ik het kan verhelpen

wie heefd informatie voor mij of tips waar ik wat mee kan!!!

groetjes Joe
 
Wat wil je ??

Voor een 5.1 systeem heb je vijf versterker ingangen nodig. FrontR,FrontL,RearL,RearR en Midden en een aparte subwoofer versterker (freq. corr.) met Woofer-Speaker

Heb je SPDIF uit. dan volstaat een home theater installatie met SPDIF in.

Heb je dit alles niet dan zul je je geluidskaart op stereo moeten zetten.

Zo te zien zit je in de muziek en is Stereo het maximum wat je aan kunt, dus geluidskaart op stereo zetten en alleen de groene uitgang gebruiken.

Succes.

P.S. "Tape in" heeft vaak een freq. correctie dus die niet gebruiken.
Aux is zonder.
 
Laatst bewerkt:
Extra

Die logitech moet zo in je JVC kunnen (met coax)
Maar TV kent dacht ik nog geen 5.1 uitvoer.
Ik kijk nog steeds analoog, dus dat zou de reden kunnen zijn.
Maar sommige films op TV zijn in Dolby surround, en dat pakt de decoder wel.
 
Laatst bewerkt:
okee

heey eric,

dat logitec 5.1 systeem is eigelijk voor de pc maar die heb ik zo omgelinkt met een tulp naar mini jack vrouwtje dus de boxen staan op de subwoofer aangesloten en de subwoofer weer op de versterker
en me TV ziet het wel en alle boxen ook van dat 5.1 systeem doen het wel maar over het hele geluidsysteem knalt het af en toe en ik weet niet hoe dat komt

en ik begin net met geluid ik versterk vaak grote zalen uit als een band speeld..

ik ken het begrip spdif niet als je daar uitleg bij kan geven en hoe ik het uit moet zetten

en hoebedoel je dat stereo het maximum is wat ik aan kan?
en hoe moet ik daar een geluidskaart op aan sluiten?
moet ik dat op mijn mengpaneel zetten? of in mijn versterker?
en welke geluidskaart zou jij mij aanraden dan?

en de enigste ingang waar ik geluid door krijg is de cd/tape in ik weet niet hoe ik hem anders moet aansluiten
ik heb wel 2x tulp naar 2x jack kabel maar ik weet dan niet in welk kanaal dat moet krijg het niet voor elkaar

iniedergeval bedankt voor je reactie en ben benieuwd naar je volgende reactie

groetjes Joe
 
Ga mijn best doen

SPDIF = Sony Philips digitale interface.
Die kent twee vormen a) met glasvezel en b) met coax.

Veel 5.1 kaarten hebben een coax aansluit mogelijkheid en sommige ook een glasvezel aansluiting. Die kun je dus in je JVC prikken want die heeft beide.

Ik zag dat je twee zuilen had, dus op locatie kom je dan niet verder dan Stereo.

Heb nog een goede waveterminal geluidskaart te koop. Die is speciaal voor mensen zoals jij.
Niet van die kleine speelgoed jackplugjes maar echte Phono Jack's. En een echte microfoon ingang. Je krijgt er een mengpaneel (software) in je PC bij.

Denk dat het slimmer is als we voice contact leggen. Mijn naam bij skype is Wisperbird
 
Let op

Subwoofer is alleen center kanaal, dus niet geschikt als doorvoer.

Front speakers is een optie, maar het beste is 5.1 uit te zetten, of beter gezegd alleen gebruiken als hij op de JVC is aangesloten met of SPDIF of 6 uitgangen
 
bedankt

heey eric,

ik heb geen skype op mijn pc :confused: maar om te beginnen heel erg bedankt voor alle info die je zoiezo al gegeven hebt..

en die geluidskaart en die software voor mijn mengpaneel op mijn pc lijkt me wel erg relaxt maar hoeveel vraag je ervoor??
want ik heb echt bijna al mijn geld uitgegeven aan mijn geluidsysteem en aan mijn nieuwe pc mijn oude pc was kapot heb nu een computer met een hight tec 7.1 audio kaart
hehe maar das nog allemaal een beetje gepuzzel waar ik nog mee bezig ben
maar ik heb echt haast geen geld meer ik ben nog geen 18 en ik verdien nog niet zo heel veel dus weet ik niet of ik je kan betalen

maar ik hoor nog wel van je meschien dat je mij je emailadres wilt geven dat we daar even op verder overleggen en anders hier gewoon op het forum mag ook:)


groetjes Joe
 
Emailen

Alle gebruikers die lid zijn kun je zover ik weet mailen.
Klik op de naam en kies voor email sturen.
Hoor wel van je of ik gelijk heb.
Mag ook naar Eric@HetNetNiet.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan