hoe los ik dit op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hoe lost ik dit op.jpg

als ik typedienst verander moet ook de prijs veranderen maar dan wel op de product dus bv regulier beveiliger is 20 euro en evenementen is beveiliger 10 euro enz .

Ik zie geen product. Ik verwacht de prijs dus in je keuzelijst, maar daar zie ik niks van.

Functie is hier product en type is bedrag

dit verander ik later in uurloon in een verdekte cel
zodat ik hier uit een prijs berekening kan maken

en dit had ik er ff bij moeten zetten

functie.jpg

Dan is het toch simpel? De prijs kun je uit je keuzelijst halen als je dat veld erbij zet.

Laatst bewerkt:
yep ik kom niet uit de vba script hiervoor das probleem

Da's dan mooi, want daar heb je geen VBA voor nodig :). In een los tekstvak zet je als besturingselementbron de formule =cboKeuzelijst.Column(1) neer (als voorbeeld; ik weet uiteraard niet hoe jouw keuzelijst heet en in welke kolom je prijs staat).

ja da kan maar zit met probleem
hij moet dus echt kijken is het een evenement of een regulier en dan moet dus zo worden dat hij dat nakijkt en dan veld =cbokeuzelijst.column(1 of 2 ) kiest
dus afhankelijk van veld Type.
en dat zou volgens mij via VBA moeten kunnen als je dus een vergelijking maakt en column(a) als optie geeft
denk zoiets
for a = 1-2

if Type="Regulier" than a = 1
dlookup= Type,tblType, typedienst=,& typedients (a)

else a=2
end if

Laatst bewerkt:
Je moet in ieder geval de keuzelijst (maar je hebt geen keuzelijst, want je gebruikt nog steeds Gegevensbladweergave i.p.v. doorlopend formulier) de bron afhankelijk maken van de keuze [TypeDienst] omdat je 2 velden met prijzen hebt. Maar dat is niet zo moeilijk, en zul je wél met VBA moeten doen denk ik.

ja dat dacht ik ook en was daar mee bezig .
ik zoek dus een voorbeeld in vba aanpassen kan ik zelf wel maar de op set met een formulier en daarin een subform
hij kijkt dus wat er in het formulier word ingevuld Evenement of regulier en als ik dan in de subfrom Functie invul moet de prijs worden ingevuld .
en daar haak ik dus af .

Heb je je subformulier al veranderd in een doorlopend formulier?

Ja, je hebt en subformulier. Dat was al te zien op het plaatje. Maar dat staat in Gegevensbladweergave, niet als Doorlopend formulier. En dat moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan