Hoe maak ik 3 netwerken tot 1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorsisgerest

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo,

ik heb thuis 3 netwerkapparaten..

1x Modem/router van provider
1x Netgar router (sterke router)
1x Wifi extender.

We hebben nu 3 verschillende netwerken en ik wil die graag naar 1 draadloos netwerk hebben.
Is dit mogenlijk?

Alvast bedankt

Groet sjors

Grappige opmerkingen die niks toevoegen mag je achterwege houden

kan je naar Internet via elk toestel in je huidige opstelling? Zit het snor met de ip-adressering? Het is wel zo handig om van elke modem/router en extender eens het exacte merk en type op te geven. Om 1 draadloos netwerk te maken zijn de algemene regels zonder extender:
1/ Zelfde SSID in elke router
2/ Zelfde beveiliging
3/ ander wifi kanaal op elk toestel (dus channel selectie niet op auto laten staan) en de kanalen moeten minstens 5 van elkaar verwijderd zijn. Bv 1, 6 en 11. Om te zien of dit niet conflicteert met de kanaal instellingen van je buren, installeer het programma inSSIDer zodat je de omringende wifi netwerken kan zien.

Ik zeg wel "zonder" extender want de meeste veranderen de SSID automatisch naar zoiets als ...._ext

Wat contrazoom zei, dat is idd de beste oplossing en noemt: Seamless roaming

Je kan ook aan suppernetting doen maar dat is wss te moeilijk.
Zelf kan ik het ook niet al te best :p

Laatst bewerkt:
kan je naar Internet via elk toestel in je huidige opstelling? Zit het snor met de ip-adressering? Het is wel zo handig om van elke modem/router en extender eens het exacte merk en type op te geven. Om 1 draadloos netwerk te maken zijn de algemene regels zonder extender:
1/ Zelfde SSID in elke router
2/ Zelfde beveiliging
3/ ander wifi kanaal op elk toestel (dus channel selectie niet op auto laten staan) en de kanalen moeten minstens 5 van elkaar verwijderd zijn. Bv 1, 6 en 11. Om te zien of dit niet conflicteert met de kanaal instellingen van je buren, installeer het programma inSSIDer zodat je de omringende wifi netwerken kan zien.

Ik zeg wel "zonder" extender want de meeste veranderen de SSID automatisch naar zoiets als ...._ext

Ik kan met elk toestel op internet.

Hier de apparaten:
-zyxel p-2812hnu
-netgar wndr3700 v2 route
-netgar wifi extender (kon type niet vinden maar er komt ext bij de SSID)

Zo u me precies kunnen vertellen wat ik moet doen.
Die extender moet echt erbij blijven want anders heb ik geen ontvagst.

Mvg,

Sjors

met die extender in het verhaal zal je er nooit 1 echt draadloos netwerk van kunnen maken volgens mij. Is het een probleem qua draadloze dekking als je op de zyxel het draadloze deel uitschakelt zodat alleen de netgear en de extender voor het draadloze zorgen?
Indien het inderdaad een probleem vormt zou ik voor alle zekerheid de DHCP-reeks dienen te weten die de Zyxel uitgeeft en idem dito voor de Netgear 3700.
Is de netgear 3700 via een lan-poort of via zijn internet (wan)-poort op de Zyxel gekoppeld?

Het is geen probleem als de zyxel WLAN wordt uitgeschakeld.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat u bedoeld met DHCp-reeks.
Verder rest zit hij in de LAN poort.
(ik heb niet zo heel veel verstand van netwerken dus ik heb gewoon die kabel ergens ingeplugt tot dat hij het deed )

Mvg,

Sjors

DHCP-reeks is de reeks ip adressen dat de router automatisch uitdeelt aan de clients

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan