Hoe maak ik de knop verezenden werkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan je doen met php, als je provider of host dat ondersteunt, of een cgi-script.
Maar hoe juist, daar kan ik niet op antwoorden.

Greetz : Jer:cool:en.

Dat kan je doen met php, als je provider of host dat ondersteunt, of een cgi-script.
Maar hoe juist, daar kan ik niet op antwoorden.

Hoe kom ik er achter of mijn provider of host dat ondersteunt?

Gr.
Henk

Misschien vind je dat op hun website. Anders even bellen naar hun klantendienst.

Misschien vind je dat op hun website. Anders even bellen naar hun klantendienst.

PHP scripts are fully supported on all servers running DirectAdmin Web Control Panel. PHP scripts may be placed and executed in any folder within your public_html directory. Please refer to the script's documentation for proper file permission and install procedures.

Mijn host ondersteund dus PHP, maar hoe nu verder?

Dan dus een script opsnorren:
http://www.google.nl/search?q=php+m...avclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B3GGGL_nlNL238NL238

met juiste zoekwoorden kom je wel iets geschikts tegen.

http://www.google.nl/search?hl=de&r...38&q=php+mail+script+hoe-werkt-dat&btnG=Suche

In de php sectie op helpmij ook even zoeken.

:cool:

Ik denk dat dit voor mij toch iets te hoog gegrepen is.
In FrontPage lukt het mij redelijk om een en ander te maken in opmaak.
om een code te kopieren lukt ook nog wel als men aangeeft waar het moet komen te staan. Maar in (of met) PHP kom er echt niet uit.

Ik denk dat dit voor mij toch iets te hoog gegrepen is.
In FrontPage lukt het mij redelijk om een en ander te maken in opmaak.
om een code te kopieren lukt ook nog wel als men aangeeft waar het moet komen te staan. Maar in (of met) PHP kom er echt niet uit.

Daar kan ik inkomen.
Php is een scriptingtaal, een doe dit of dat,
terwijl html (ook met frontpage gemaakt) een
toon (laat zien) taal is.

Heb je ergens een php mailscript gevonden, dan ben je er nog niet.
Want je moet aanpassingen in het script doen om het te laten werken.
Maar, er is altijd een readme bij voor de uitleg.

Zoek een eenvoudig script, lees de readme file
(als dit alleen readme is, zet er dan .txt achter, via de verkenner, dan is het te openen met kladblok)

Maak op je remote site een nieuwe map aan.
Zet hier een met FP gemaakt formulier op, gewoon simpel houden,
en hier zit dus (in de formtag) de action in naar je php mailscript.
Nu heb je de mogelijkheid om, vermits je in een aparte map werkt, je script uit te testen.
Als dit werkt, kun je je formulier uitbreiden.

Een fout in je php wordt direct afgestraft: het werkt niet, of je krijgt een foutmelding.
Maar...............
indien het niet werkt, meldt je wederom hier, maar dan wel in de php sectie, om je belevenissen met ons te delen, en tot een werkend formulier te komen.

:cool:

Ik ben nog steeds aan het proberen om het werkend te krijgen.;)

Je leest zo vaak dat je dit soort dingen in php moet doen en ik geloof direct dat php de aangewezen taal is om zoiets te doen. Maar ik snap ook dat je helemaal geen zin hebt om een heel nieuwe taal te leren, als je alleen een knopje werkend wilt krijgen.
Het is mij gelukt om het door jouw bedoelde knopje werkend te krijgen, maar het is alweer een tijdje terug dat ik het gemaakt heb. (Ik heb wel alles op eigen webserver draaiend met frontpage server extensions. dit draait bij mij op mijn server met w2k3. Ik kan me niet goed herinneren of ik daarvoor ook iets op de webserver heb moeten instellen. Ik ga dus er dus nu even van uit, dat het in jouw situatie aan de server kant mogelijk is invulformulieren naar mail te sturen.)
Ik neem aan dat je de pagina al klaar hebt, maar dat de knop 'verzenden' nog niet werkt.
(in engelstalige versie: )
Klik in frontpage rechts op de knop 'verzenden'en kies voor 'form properties'
Nu krijg je het venster 'form properties'. Hierin kun je kiezen: 'Send to' voor filename of e-mail address. Vul hier het email adres in waarheen de pagina-inhoud naar toe gezonden moet worden.
Bij mij werkt het dan.
Of heb je bovenstaande procedure al geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Nadir,

Dank je voor je reaktie, 'k zal hier nog eens mee gaan stoeien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan