• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik deze macro of formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboy08

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Moet een magazijn beheren. Heb hiervoor een onderdelen lijst gemaakt in excel. Als ik een minimum voorraad bereik wordt de hele regel rood gekleurd.
Nu wil ik op een apart blad een formule of macro maken die op het einde van de week alle rood gekleurde cellen
van alle bladen onder elkaar zet zodat ik dan een complete bestellijst heb.

Wie o wie kan mij helpen hab al veel dingen gedaan maar tot nu toe nog geen perfect werkend blad gevonden.

m.vr.gr. Badboy

Hoi Badboy,

Ik neem aan dat je om de regel rood te kleuren gebruik maakt van een voorwaardelijke opmaak. Je kunt in bijvoorbeeld kolom Z een formule toe:
Z10: =als(Cel Voorraad<Cel min.voorraad; Rij();"")

Vervolgens op blad2:
Blad2!A5: =als(aantal(Blad1!Z:Z)<rijen(A$5:A5);"";kleinste(Blad1!Z:Z;Rijen(A$5:A5)))
Blad2!B5: =als($a5="";"";index(Blad1!Kolom onderdelen;$a5))

Suc6,

Jeroen

Verdere help

Heb het geprobeerd maar volgens mij doe ik het verkeerd.
Misschien kunt u mij helpen het op te lossen heb het voorbeeld bijgevoegd als zip.

Alvast bedankt

Bijlagen

Hoi Badboy,

Volgens mij zijn mijn formules niet helemaal goed in mijn eerdere antwoord gekomen.

Ik heb je voorbeeldje gezien.

Allereerst een tip met Voorwaardelijke opmaak:
Formule is =$C2<3
kun je gewoon in de tabel kopieren Automatisch wordt op rij 3 de voorwaardelijke formule veranderd in =$C3<3.

Om het systeem meer variabel te maken heb ik in kolom G een kolom toegevoegd Min. Voorraad en deze op 3 gezet (Voorwaardelijke opmaak: =$C2<=$G2)
Nu kun je per product aangeven wat de voorraad minimaal moet zijn.

Z2: =ALS(C2>G2;"";RIJ())

Op blad4 wordt de formule in A2:
A2: =als(aantal('kast 2'!Z:Z)<rijen(A$2:A2);"";kleinste('kast 2'!Z:Z;Rijen(A$2:A2))

B2: =als($A2="";"";index('kast 2'!A:A;$A2))

Volgens mij komen de formules nog steeds niet goed door!

Jeroen

Laatst bewerkt:
hallo Badboy,

Bedoel je zo iets?
Zie zip bestand

Groetjes Hoornvan

Bijlagen

nog een vraagje

Hallo hoornvan,

Dit is alvast geweldig maar kan het ook zo dat de lege plaatsen weg blijven zodat ik in princiepe een lijst krijg voor op te sturen als bestelling.

Alvast bedankt zover.

m.vr.gr.
Badboy:thumb:

Als het resultaat op hetzelfde werkblad mag staan kan je eenvoudig gebruik maken van Uitgebreid filter (via Data/Filter).

Bijlagen

Hallo BadBoy08,

Misschien lukt zo iets met een macro?
Ik ben daar in ieder geval geen held in en kijk weleens in een macro om te zien hoe het werkt.

Zou het niet lukken als je met een macro opnemen doet en dan kijkt wat hij schrijft.
Misschien kun je daar wat in veranderen, zo doe ik het ook wel eens en soms gaat het goed of fout.

Maar er zijn ook excel helpers die daar erg goed in zijn, Ingrid, J.Zeedijk en Hendrikx b.v.b. (zie je wel eens staan)

In ieder geval suc6

Hoornvan

Macro maken

Hallo ingrid,

Wat moet ik dan doen als ik alles besteldt.
Want dan is alles weer goed.
Wil het eigenlijk zo hebben dat als ik het op het einde van de week aanmaak, dan begin van de week als de bestelling binnen is aanvullen maar dan veranderd de lijst niet meer, wat moet ik dan doen om weer een nieuwe lijs te krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite,

m.vr.gr.

Badboy:confused:

Een uitgebreid filter wordt inderdaad niet automatisch aangepast. Je kan dit manueel uitvoeren of met een eenvoudige macro:
Code:
Sub nieuweLijst()
  Range("A1").CurrentRegion.AdvancedFilter Action:=xlFilterCopy, _
    CriteriaRange:=Range("H1:H2"), CopyToRange:=Range("H4:M4"), _
    Unique:=False
End Sub

Hallo BadBoy08,

Ik ben vandaag nog een paar uur met het programma bezich geweest.
Nu denk ik dat dit is wat je bedoel.
Gebruik eerst Data / Uitgebreid filter vink het keuze rondje Kop. naar andere locatie aan.
Vul nu onder Binnen de aantallen in en klik dan op de knop Bijwerken.
Je moet maar in de macro kijken als je wat wil veranderen (Naar je eigen wensen aan passen)

Suc6 er mee,

groetjes Hoornvan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo BadBoy08,

Ik heb nu net nog even een verbetering aan gebracht.
Op het tabblad BESTELLEN komt nu de lijst te staan die besteld moet worden.
Je moet pas op bijwerken klikken als je bestelling binnen is, anders is de bestellijst ook weg.
Maar dat begrijp je wel.

Suc6

Groetjes Hoornvan

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog niet wat ik zoek

Het is nog niet wat ik wil volgens mij leg ik het probleem verkeerd uit.
De bedoeling is dat ik de dingen die aan het criterium voldoen zodat ze rood worden omdat ze besteldt moeten worden.
Als ik dan bijvoorbeeld zoals jullie deden een knopje heb waar ik op druk zoals "bijwerken" de complete lijst op het andere blad komt te staan zonder openingen tussen de regels maar alles onder elkaar.

Hoop dat het nu duidelijk is want anders weet ik het ook niet meer

Heb toch al weer een hoop dingen van jullie allemaal al weer geleerd.

Alvast bedankt voor de moeite en tijd die jullie hierin steken.

groetjes badboy.:thumb: :thumb:

Bedankt allemaal

Hallo allemaal,

BEDANKT VOOR JULLIE HULP.

M.VR.GR.

BADBOY:D :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan