Hoe maak ik een eigen gratis online radio? (live)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragensteller500

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Ik heb het al zo'n 10 keer geprobeerd maar het is nooit gelukt. Wie kan mij helpen met het maken van een eigen gratis online radio? Het liefst met Virtual DJ en Listen2myradio.

Simpel via eigen computer.
1. Open Virtual DJ
2. Ga naar record --> Broadcast --> Config..
3. Als format stel je in MPEG (Shoutcast/Icecast2), bitrate kun je laten staan.
4. Bij server selecteer je Broadcast from my own computer, je kunt hier ook het maximaal aantal luisteraars instellen (handig bij een langzame internetverbinding/pc)
5. Druk op OK en op START RECORDING, je bent nu live op je eigen ip-adres, deze kun je vinden op www.watismijnip.nl, je moet waarschijnlijk wel portforwarden.

Via Listen2myradio
1. Maak via www.listen2myradio.com een account (Gewoon een gratis)
2. Volg alle stappen die Listen2myradio vraagt.
3. Onthoud het "Broadcaster password" goed, deze heb je nodig om te streamen (Admin Password is voor administratieve zaken op Listen2myradio, kom je later wel bij ;))
4. Open VirtualDJ
5. Ga naar Record --> Broadcast --> Config...
6. Als format stel je in MPEG (Shoutcast/Icecast2), bitrate kun je laten staan.
7. Bij server selecteer je Broadcast to a radio server.
8. Vul bij server het ip in dat je als het goed is van Listen2myradio krijgt.
9. Ook de poort moet je van Listen2myradio krijgen/instellen
10. Bij Name kun je de naam van je radio invullen, deze is te zien als mensen de stream luisteren.
11. Password is je broadcast password (zie stap3)
12. Genre kun je zelf invoeren.
13. Druk op OK
14. Listen2myradio moet je zelf aanzetten, deze gaat automatisch na een tijdje uit als er niet gestreamd wordt.
15. Klik in VDJ op START RECORDING, je bent nu live.

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Succes :thumb:

Hallo Jesse123,

Ik heb 2 problemen.

1. Ik weet niet waar je mijn radio kan beluisteren. Ik heb van Listen2myradio een link gekregen maar ik kan mijn radio niet beluisteren. Dit is de link: http://onlinehitradio.radiostream123.com/
2. Virtual DJ zegt dat je alleen maar muziek van 30 seconden mag afspelen. Van het liedje laat ie dan ook maar 30 seconden horen. Als je het gehele liedje wil laten horen moet je iets kopen. Dat wil ik liever niet. Heb je hier misschien voor? (zodat ik wel hele liedjes kan laten afspelen maar niet hoef te betalen) Ik heb Virtual DJ Home FREE v7.4 PC

Ik hoop dat je me kan helpen.

Virtual DJ heeft inderdaad beperkingen in de gratis versie.
Je kunt het proberen via Winamp en Shoutcast.
Op deze site vind je een duidelijke uitleg.
Volg alle stappen, als je er niet uitkomt hoor ik het wel.

Ik heb een probleem:
Bij 'de server instellen' staat het uitgelegd voor Windows XP en Windows Vista. Ik heb Windows 8 en weet niet hoe ik het moet doen. Ik kan het namelijk niet vinden.

Dat stuk kun je overslaan volgens mij, dat zijn een paar instellingen van Shoutcast zelf, deze hoef je in Windows 7/8 volgens mij niet meer aan te passen.

Moet ik bij 'Plug-in configureren' Winamp of Soundcard input selecteren? Ik wil wel graag spreken op de radio. Maar als je 'Soundcard input' Selecteert dan moet je van alles instellen, ik weet niet hoe dit moet. Kan je me hierbij helpen?

Als je ingesteld staat op Winamp kun je muziek streamen (vanaf Winamp) en als je op Soundcard input staat kun een microfoon gebruiken.

Dat kan wel, alleen heb je dan een programma nodig, Virtual Audio Cable.
http://www.virtualaudiocable.net/
Download de software, installeer het programma.
Stel "Luidsprekers (Virtual Audio Streaming Driver" in als standaard afspeel apparaat
Stel links in het programma je microfoon in.
En in shoutcast open de stream van Virtual audio cable.
Nu heb je een mix van muziek en stem. (Zet shoutcast op soundcard input)

Bij 'start je uitzending' druk ik op connect, maar dan zegt ie de hele tijd Reconnect [1] en dan connect en dan weer Reconnect [1] en ga zo maar door. Hoe komt dit?

Waarschijnlijk staat je Listen2myradio stream uit, deze moet je eerst aanzetten. Voer dan ook deze gegevens in bij Shoutcast

Misschien doe je iets verkeerd? Laat eens je instellingen zien? (Maak een screenshot en voeg deze toe aan je bericht.)

eluxury louis vuitton : Sublimation or maybe Computer screen Printer?

It is a pity, that now I can not express - I hurry up on job. I will be released - I will necessarily express the opinion.
Louis Vuitton Monogram Canvas Boetie Wallet Brown M63220

head
appeared to be
jacket
Louis Vuitton Monogram Multicolore

amazon shopping on the web donning sports take advantage of the Josh Beckett at the moment these types of merchandise easily to secure a . Very last around Brite, Stone . For those who investment alternatively popular having wedding Handbags Hermes are in reality clearance that have http://www.louisvuittondesignervip....nis-bellevue-pm-brown-m93672-online-1302.html

The actual low price Christian Louboutin boots or shoes tend to be a high quality and as well modern item designed for vogue persons. They tend to be actually some brilliant superb value towards the money along with typically the money spent attached to them is worthwhile. The actual latest together with christian louboutin sale, good of the high heels along with boots which will undoubtedly let people to set the movement for the purpose of yourself through the realm of shoes without fail, the actual chic styles plus the actual pleasing tags at both the gain that you pick a single pair perhaps! Louboutin shoes moreover exclusively designed heels for hit pop sensation Mika which he dressed in at his July 4, 2008, let you know at Parc des Princes. Inside an episode of Cribs UK, Danielle Lloyd shows together with the woman countless fashions along with Louboutin's place. Leigh Lezark moreover Rachel Bilson are actually and also widely known supporters of Christian Louboutin sale.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan