• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een eind conclusie van 2 antwoorden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

evinx

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Bekijk bijlage keurings rapport.xlsx

Mogelijke combinaties met uitslag
Screenshot_2.png

Installatie informatie (Isolatie en dempers)
Screenshot_3.png

Installatie overzicht (hier moet de uitslag komen)
Screenshot_4.png

Ik heb deze formule maar dat werkt helaas niet (of ik heb iets fout gedaan)
Code:
=ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$4:$J$4;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$4;
ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$5:$J$5;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$5;
ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$6:$J$6;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$6;
ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$7:$J$7;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$7;
ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$8:$J$8;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$8;
ALS(Installaties_1_10!B15:B16='Vaste waarde en berekeningen'!$I$9:$J$9;'Vaste waarde en berekeningen'!$K$9;Geen uitslag))))))

Op zich is het niet zo moeilijk en ik heb onderstaande formule voor je voor wat betreft cel K3.
Dit is overigens een matrixformule die je moet bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER.
Code:
=INDEX('Vaste waarde en berekeningen'!$K$4:$K$9;VERGELIJKEN(Installaties_1_10!B15&Installaties_1_10!B16;'Vaste waarde en berekeningen'!$I$4:$I$9&'Vaste waarde en berekeningen'!$J$4:$J$9;0))

Maar deze formule laat zich niet naar beneden kopiëren: zie ook je vorige post over het transponeren van de gegevens.
Ik zou adviseren om de algemene staat ook op te nemen in de andere 2 werkbladen, zodat je de uitkomst kan meenemen in de vorige oplossing.

Bekijk bijlage keurings rapport MB.xlsx
Bijgaand een oplossing met formule in K3, gekopieerd naar beneden. Deze voorziet zowel in de onderhavige problematiek als in die van het transponeren, volledig dynamisch.
Zoals je ziet wordt het een draak van een matrixformule:
Code:
=INDEX('Vaste waarde en berekeningen'!$K$4:$K$9;VERGELIJKEN(INDIRECT(ADRES(15;2+REST(RIJEN(K$3:K3)-1;10);;;"Installaties_"&1+10*GEHEEL((RIJEN(K$3:K3)-1)/10)&"_"&10+10*GEHEEL((RIJEN(K$3:K3)-1)/10)))&INDIRECT(ADRES(16;2+REST(RIJEN(K$3:K3)-1;10);;;"Installaties_"&1+10*GEHEEL((RIJEN(K$3:K3)-1)/10)&"_"&10+10*GEHEEL((RIJEN(K$3:K3)-1)/10)));'Vaste waarde en berekeningen'!$I$4:$I$9&'Vaste waarde en berekeningen'!$J$4:$J$9;0))

Een en ander met inbegrip van aangepaste bijdragen van Plongske.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan