Hoe maak ik een fotocollage in Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Ik ben geswitched van dreamweaver naar frontpage 2003
In frontpage kan je een fotocollage maken, maar ik kan deze niet opslaan omdat ik al een site gemaakt heb in dreamweaver. Ik moet eerst een frontpage site openen , althans dat is de melding

Is het mogelijk een fotocollage te maken in dreamweaver MX?

Melding

Bijlagen

• frontpagemelding.jpg
    frontpagemelding.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 71
Akkoord en gedaan

maar de resolutie van de fotos wil ik ook veranderen maar dan moet ik rekening houden met
640 x 480
800 by 600
1024 x 768
viewers

Hoe los ik dit op dat iedereen gewoon de gehele foto kan zien? zonder te scrollen

Nu krijg ik telkens een wit achtergrond als ik kies voor make a page for every new photo (of iets dergelijks)

nu moet ik op elke pagina afzonderlijk het achtergrond veranderen.
Hoe kan dit gemakkelijker zodat hij gelijk kiest voor dezelfde achtergrond:confused:

en hoe maak ik het mogelijk dat als men met de muis over het plaatje gaat (thumbnail) een vergroting van de geselecteerde plaatje komt :rolleyes:

Of kan ik in frontpage 2003 makkelijk fotocollages maken met eigen instelling voor kleur (niet apart hoef in te stellen per pagina, maar geen standaard wit) lettertype etc

Of zijn er externe fotoalbumwebsites?
Op mijnalbum.nl kan het namelijk ook maar wil liever built in fotocollages:confused:

Heeft er iemand een idee?
Met css stylesheets werkt het wel maar kan het niet automatisch bij het genereren van een fotoboek:rolleyes:

Gebruik Dreamweaver's "Find and Replace" om de link naar je stylesheet in alle html pagina's van je album te zetten.

"Find and Replace" vind je in het menu onder "Edit" of als je rechtsklikt in het codevenster.

Selecteer in Dreamweaver alle html-bestanden van je album, kies "Find and Replace" en zet de instellingen als op het voorbeeld. Klik dan op "Replace all". Hiermee vervang je:

</head>

door:

<link href="naam_van_je_stylesheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

Voorbeeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan