Hoe maak ik een goede database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok. Een heel verhaal. Ik begrijp er weinig van. srry hiervoor.

Zou u dit misschien in mijn laatste bijlage willen verwerken? Voor u is het misschien een half uurtje werk maar ik ga er dan nog zoveel over vragen wat alleen maar zorgt voor onduidelijkheid. Als u hier geen tijd voor heeft dan kan ik begrijpen. Ik ben wel een lastig persoon op deze manier.

Wat betreft de functies. Wat ik probeer uit te leggen is als je een standaard formulier genereert er maar 1 functie i te vullen is. Hoe geef je toch met 1 klik op de knop aan dat een persoon twee functies heeft.

Ik hoop dat u de database wat kan aanpassen naar wat u heeft uitgelegd en met wat ik heb aangeleverd.

Daarnaast wil ik nogmaals mijn dank uitspreken voor uw hulp.
John

Ik heb nog een documentje bijgevoegd met hoe de database er moet komen te zien qua indeling etc. Dan heeft u er denk ik een beter beeld bij.

Bekijk bijlage database idee.docx

Voor u is het misschien een half uurtje werk
Was het maar zo makkelijk :)
Hoe geef je toch met 1 klik op de knop aan dat een persoon twee functies heeft.
Ik zal kijken of ik vanavond in je voorbeeldje een simpel formulier kan maken. Maar in beginsel kan het niet, en moet je het ook niet willen.... Tenzij je op voorhand al weet dat elke persoon twee functies (en dan ook nog dezelfde twee) gaat uitoefenen.

Overigens is het de bedoeling van het forum om je op weg te helpen, en niet om complete databases te bouwen. Ook al gezien de tijd die dat kost voor de vrijwilliger die daar in stapt ;) We geven dus in eerste instantie aan hoe je iets voor elkaar kunt krijgen, maar de bedoeling is dan toch wel dat je het werk zelf gaat uitvoeren! De titel van je vraag is ook niet voor niks: "Hoe maak ik een goede database" :D

Laatst bewerkt:
Ik snap dat het forum alleen voor advies is maar een voorbeeld is wel handig. Dan kan ik zien hoe je iets hebt ingesteld waardoor ik het de volgende keer zelf kan doen. Alvast bedankt dat u een voorbeeld wil maken. Dan zal ik verder uitzoeken van hoe en wat betreft formulieren en verder.

Zoals u aangaf zijn de tabellen de basis en die moeten dan ook goed zijn ingesteld. Ik had al een standaardformuliertje gemaakt en daar kwam ik achter dat ik in het formulier een persoon maar 1 functie kan geven. Nou is het zo dat de vve’s die geen beheerder hebben wel zijn ingeschreven bij de KVK. Dit is namelijk wettelijk verplicht. Dan wordt er een gevolmachtigde opgegeven maar die zit dan meestal ook in het bestuur. Op die manier kan dus een persoon meerdere functies hebben. Zou u hier eventueel ook naar kunnen kijken.

Ik snap dat u er geen half uurtje mee bezig bent maar voor de vergelijking wat betreft er aan werken had ik dat zo genoteerd.

Bedankt dat u een voorbeeldje wilt maken. Ik ga ervan uit dat dan de basis goed is, dus de tabellen en dat de tabellen alles nou goed opslaan. Als u nog tips heeft mag u dat rustig verwerken. Als u wat opmerkingen en tips heeft mag u dat ook in een word bestandje als bijlage erbij zetten. Die kan ik dan uitprinten en dan kan ik daarmee gaan werken.

Alvast ontzettend bedankt!

gr. John

Sorry als ik wat verkeerd overkom maar ga je het voorbeeldje nog wel maken?
Anders kan ik er niet goed mee verder.

Ik zou mijn werkzaamheden zowiezo niet laten afhangen van externe vrijwilligers; die willen namelijk zelf ook nog wel eens een baan hebben, en dus beperkte tijd :) Maar ik zal er nog eens naar kijken. Overigens is je Word documentje daarbij van weinig hulp, want je beschrijft niet wat je wilt doen; elke database begint met een Programma van Eisen: wat wil ik in de database opslaan, en vooral: wat wil ik er uit kunnen halen? Hoe wil ik de gegevens ontsluiten? Dat mis ik in jouw bijlage. Beschrijving van knoppen is zo'n beetje de laatste stap die je uitvoert.

Als je dat hebt, dan helpt dat zeker!

Ik heb er nog geen tijd voor gehad.
Ik hoop dat het vanmiddag lukt en anders ga ik er tijdens hemelvaart mee aan de slag.
Dan heb ik even een paar dagen vrij.

Gr. John

Hier alvast een site met enorm veel (Verwarrend veel misschien :) ) data modellen. Daar zit vast iets bruikbaars bij!

ah dankjewel, ik zal er zeker even naar kijken.
En misschien zit er idd iets bij.

Gr. John

Hey,

Ik ben er nog niet mee bezig geweest. Ik heb het te druk waardoor dit blijft liggen. Het is geen probleem maar in ieder geval bedankt voor al uw hulp.
Zodra ik hier mee verder ga en ik wat hulp nodig heb laat ik van mij horen.

Met vriendelijke groet,

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan