• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een hyperlink in het Excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaMisterC

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hoe maak ik een hyperlink in een groot Excel werkblad.
Nee niet een hyperlink naar een ander werkblad of document ( dat is makkelijk ),
maar een link in een groot Excel werkblad om bijvoorbeeld met een klik van beneden naar boven te gaan.
Als ik een cel een naam geef en daar de link naar verwijs werkt dat prima in dat ene werkblad,
maar maak ik een kopie van dat blad, voor bijvoorbeeld een volgend maandoverzicht,
verwijst de link naar het originele blad.

Het voorbeeld dat je noemt kan simpel met de toetscombinatie Ctrl-Home.

Zie bijvoorbeeld:

Beste edmoor,
Bedankt voor de tip. Werkt, maar heeft tot nadeel dat je net die combinatie moet onthouden.
Maar hiermee kan ik een link maken die de makro start en Ctrl-Home uitvoert.
Gaat lukken bedankt.

Dat onthouden gaat niet meer? ;)

Onthouden wordt als je tegen de 80 loopt zeker wat minder, maar dat mag de pret niet drukken. Met aantekeningen maken van wat heb ik in een bepaalde test verander of je maakt er een makro tje voor, die het dan weer via een knopje voor je doet, valt het dan wel weer mee. Als ik nu aan de kleinkinderen vertel over een inbelverbinding om je HTML website op het net te zetten, liggen ze in een deuk. Nu heb je een G verbinding. Begonnen medio 1985 Klepsoft.nl en nu ook mijn reüniesite Marinehospitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan