Hoe maak ik een interactieve website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice1971

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Hallo,

Ik ben redelijk handig in het maken van een platte website met HTML, maar nu wil ik een website beginnen, waar andere mensen zelf dingen kunnen posten. Dit moet zonder tussenkomst van mij dan direct op de website komen te staan. Het gaat om een stuk tekst en de mogelijkheid een foto toe te voegen (bijvoorbeeld vakantie ervaringen + foto's).

Hoe kan ik dit het beste doen? Kan dit in HTML of moet ik naar Wordpress o.i.d.? En hoe kom ik aan de code? Of moet ik gewoon een forum aanmaken?

Met Wordpress kan je dit inderdaad realiseren. Wordpress kan je hier downloaden http://nl.wordpress.org/ .
Ik weet niet of je ervaring heb met PHP, want anders kan je zelf een script schrijven die dit voor je kan uitvoeren.

Bedankt voor je antwoord. Ik vind Wordpress alleen verschrikkelijke gebruikersonvriendelijke rotzooi. Ik heb er al vele uren aan gezeten en krijg het niet eens voor elkaar een editor te installeren die werkt. Begrijp niet hoe het werkt en de website is door een stel autisten geschreven, daar word ik ook geen wijs van. Drama product. Helaas kan ik ook geen php.... Heb je andere suggesties, zijn er makkelijke templates?

Ik heb er al vele uren aan gezeten en krijg het niet eens voor elkaar een editor te installeren die werkt.
Er zit al een standaard editor in Wordpress? Ik raad je aan om wat video tutorials te bekijken, en de API door te nemen.
Of je kan andere CMS systemen uitproberen zoals:
- Drupal
- Joomla
Of je gaat zelf aan de slag met PHP en MySQL. :D

Van platte websites maken overstappen naar een CMS vraagt wel een andere denkwijze, je hebt niet meer de volledige vrijheid over de look & feel, en het doet nooit alles wat je wilt of hoe je het wilt. Maar daar staat tegenover dat je veel productiever kunt zijn en je je echt kunt focussen op de content.

Van alle contentmanagementsystemen die ik ken is Wordpress echt het makkelijkst te leren, en er is een enorme community en een berg plugins & tutorials. Maar wel CMS je ook kiest, je zult er even voor moeten gaan zitten, je leert het niet in een 'paar uur'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan