B. Kaars
Maak een applicatie waarmee je een kaars tekent.
• De applicatie bevat een tekstvak en een brand-knop, waarmee je de kaars kan laten opbranden. De kaars wordt dan telkens zo veel pixel korter
als in het tekstvak is opgeven.
Let op: Een kaars wordt korter op de plek waar de vlam brandt, niet aan de onderkant. De kaars blijft als het ware "op de tafel staan".
• Voeg tenslotte ook een reset-knop toe.
Dit is me gelukt
Maak de kaars uit opgave B opnieuw, maar nu volgens het Model-View-Controler principe met aparte klassen voor de Kaars en het KaarsPaneel.
De klasse Kaars
• heeft een attribuut:
o private int lengte
• krijgt een methoden
o public void brand( int aantalPixels )
o public void reset()
o public int getLengte()
Maak een applicatie waarin vier kaarsen naast elkaar staan.
Dit gedeelte lukt me niet. Kan iemand mij aub helpen?
Maak een applicatie waarmee je een kaars tekent.
• De applicatie bevat een tekstvak en een brand-knop, waarmee je de kaars kan laten opbranden. De kaars wordt dan telkens zo veel pixel korter
als in het tekstvak is opgeven.
Let op: Een kaars wordt korter op de plek waar de vlam brandt, niet aan de onderkant. De kaars blijft als het ware "op de tafel staan".
• Voeg tenslotte ook een reset-knop toe.
Dit is me gelukt
Maak de kaars uit opgave B opnieuw, maar nu volgens het Model-View-Controler principe met aparte klassen voor de Kaars en het KaarsPaneel.
De klasse Kaars
• heeft een attribuut:
o private int lengte
• krijgt een methoden
o public void brand( int aantalPixels )
o public void reset()
o public int getLengte()
Maak een applicatie waarin vier kaarsen naast elkaar staan.
Dit gedeelte lukt me niet. Kan iemand mij aub helpen?