Hallo,
Ik heb een code die voor mij cellen van de ene sheet naar het andere kan kopieren. In de sheet "Invoer" Range (D15) wordt bepaald naar welke sheet de celinhoud gekopieerd moet worden. cel D15 is namelijk een dropdownmenu waar blad 1, blad 2, blad 3. blad 4 staat. Daaruit kunnen mensen kiezen.
Alleen nu unprotect ik alle sheets, omdat het mij niet lukt om gericht te unprotecten. Dus dat de macro ervoor zorgt dat alleen de sheet geunprotect wordt waarnaar toe gekopieerd gaat worden.
Dus stel dat iemand Blad 3 kiest dat alleen blad 3 geunprotect en later geprotect wordt.
Ik heb een code die voor mij cellen van de ene sheet naar het andere kan kopieren. In de sheet "Invoer" Range (D15) wordt bepaald naar welke sheet de celinhoud gekopieerd moet worden. cel D15 is namelijk een dropdownmenu waar blad 1, blad 2, blad 3. blad 4 staat. Daaruit kunnen mensen kiezen.
Alleen nu unprotect ik alle sheets, omdat het mij niet lukt om gericht te unprotecten. Dus dat de macro ervoor zorgt dat alleen de sheet geunprotect wordt waarnaar toe gekopieerd gaat worden.
Dus stel dat iemand Blad 3 kiest dat alleen blad 3 geunprotect en later geprotect wordt.
Code:
Sub Toevoegen()
'check of velden ingevuld zijn
Tel = 0
For i = 4 To 12
If IsEmpty(Sheets("invoer").Cells(15, i)) Then
MsgBox "Je hebt niet al de gegevens ingevuld": i = 12
Else
Tel = Tel + 1
End If
Next i
If Tel = 9 Then
'beveiliging eraf doen
Sheets("blad 1").Unprotect Password:="x1"
Sheets("blad 2").Unprotect Password:="x2"
Sheets("blad 3").Unprotect Password:="x3"
Sheets("blad 4").Unprotect Password:="x4"
'Tekst van invoer naar bestand kopieren
With Sheets(Sheets("Invoer").Range("D15").Value)
.Rows(15).Insert Shift:=Down
Worksheets("invoer").Range("C15:O15").Copy
With .Range("A16:M16")
.PasteSpecial xlPasteValues
.Borders.LineStyle = xlContinuous
.Interior.Pattern = xlNone
End With
Worksheets("invoer").Range("D15:L15").ClearContents
End With
End If
'Activeren van de beveiliging en het onzichtbaar maken van het tabblad bestand
Sheets("blad 1").Protect Password:="x1"