Hoe maak ik een netwerk via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoD

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Ik wil 2 XP-computers met elkaar verbinden via internet, om op elkaars computer bestanden uit te wisselen en te bewerken zonder te mailen, zoals een thuiswerker op zijn computer op het werk wil werken. Nu kan je via de wizard: nieuwe verbinding maken, een vpn-verbinding maken, op de ene pc als server en op de andere pc als client. Je moet dan het IP-adres opgeven van de andere pc. Echter dit werkt niet, omdat ik denk dat er iets ontbreekt. Het probleem zit niet in de fire-walls, want ook als de fire-walls uit staan komt de verbinding niet tot stand. Beide pc's zitten via een multi-pc modem op het internet. Ik zal ongetwijfeld iets moeten doen met de configuratie van beide modems, wat en hoe?

Je hebt het over modems. Daar hoef je nooit iets aan je poorten te doen.
Wel met een router.

OK, dat wist ik niet. Maar wat zou er dan wel moeten gebeuren om dit goed te laten werken.

Me eerst vertellen of jullie beiden een router hebben.
Als je het zelf niet weet geef dan het type en nummer op.

je moet je poorten open zetten in je Firewall/Router/Modem (speedtouch modem moet je ip adres opgeven van server!)

poorten:
50 : TCP/UDP Cisco VPN (IP Protocol)
213 : TCP Novell VPN software (BorderManager)
353 : TCP Novell VPN software (BorderManager)
1224 : TCP/UDP Vpnz (Vpnz)
2010 : TCP Novell VPN software (BorderManager)
2865 : TCP/UDP Pit-Vpn (Pit-Vpn)
4500 : TCP/UDP Cisco VPN (NAT)

De ene is een speedtouch 510 en de andere een speedtouch 546. Dit blijken dus modem/routers te zijn waarvan je poorten kan openzetten. Maar hoe zet ik de poorten open?

weet me te herinen dat je bij DNS of DHCP het IP adres van de server in moet stellen maar is lang gelden!

Daar hoor je gewoon 0000 te laten staan.
Normaal gesproken hoor je rechts nog een ander nummer dan 6699 neer te zetten maar dan loopt bij mij WinMx niet. Zo is het dus eigenlijk een directe 'doorgang'.
Je moet wel weten of het tcp of udp is.

Bijlagen

• router.jpg
    router.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan