Hoe maak ik een nieuwe recovery set?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsmary

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006

Wie weet een antwoord op het volgende?
We hebben pas een nieuwe laptop gekocht -Compaq- waarbij we zelf de recoveryset moesten maken. Is denk ik ook wel gelukt, maar het zijn wel 9 schijven!.
Nu wonen we gedeeltelijk in het buitenland en is het gesjouw met 9 schijven een beetje lastig, vooral nu met de strenge "kilo"regels op de vliegvelden.
Is het mogelijk de recoveryset over tebrengen op 2 dvd RW's en werken ze dan nog indien ik ze nodig zou hebben?
Natuurlijk kan ik het uitproberen, maar als ze straks niet werken in de tropen, dan zitten we met een probleem.
Hoop dat er gauw iemand hier een antwoord op weet te geven, in elk geval voor we donderdagmorgen vertrokken zijn.:confused:
Groetjes,
Els

vertel eens wat meer over welke programmatjes gebruik. wat voor schijven je bedoelt. en wat je precies wil dat nog werkt.

vertel eens wat meer over welke programmatjes gebruik. wat voor schijven je bedoelt. en wat je precies wil dat nog werkt.
Op de laptop stond een handleiding waarin stond dat je een eenmalige recoveryset kon maken voor het geval het systeem het mocht begeven.
Dat hebben we gedaan. Dat werden 9 cd rom schijven. Zo'n reoveryset is handig als de pc niet meer opstart. Dat hadden we met de andere (Asus) laptop, maar daar kregen we de schijven bij aankoop er gewoon bij. Deze moesten we zelf maken. Op zich geen probleem, maar wel het aantal.
Ze zijn dus voor nood, indien de laptop niet meer opstart.

oke dus als ik het goed begrijp is het een soort van backup alleen dan puur van systeem bestanden.

je zegt dat dit 1 malig kon waar bazeer je dat op als ik het vragen mag? ik denk dat als je het op DVDtjs wil gaan zetten dat je het proces overnieuw moet doen dus vandaar. en heeft je laptop wel een DVD brander?

als het echt maar 1 maal mogelijk was moet je eens op het internet kijken op de site van de fabrikant zal vast wel het programmatje staan dat je het nog een keer mag doen;)

oke dus als ik het goed begrijp is het een soort van backup alleen dan puur van systeem bestanden.

je zegt dat dit 1 malig kon waar bazeer je dat op als ik het vragen mag? ik denk dat als je het op DVDtjs wil gaan zetten dat je het proces overnieuw moet doen dus vandaar. en heeft je laptop wel een DVD brander?

als het echt maar 1 maal mogelijk was moet je eens op het internet kijken op de site van de fabrikant zal vast wel het programmatje staan dat je het nog een keer mag doen;)
Ok killer, da's een goeie, ga eens bij de fabrikant neuzen. Dat het maar 1 keer kon stond er vooraf op op een schermpje en toen ik het nog een keer wilde proberen kreeg ik prompt een waarschuwing dat ik het al had gemaak en het niet nog eens kon.
Ja, het is een soort systeem backup, diewe direct moesten maken nadat windows volledig was geinstalleerd.
Ik kon wel de inhoud van die 9 cd's kopieren naar mijn vaste schijf, en nu wilde ik ze dan op RW dvd's overzetten want dan hoef ik maar 1 of 2 schijfjes mee te nemen, maar vroeg me af of dat in noodgeval dan nog wel zal werken.

het is heel goed mogelijk om het op dvdtjes te zetten hoogstwaarschijnlijk heb jee rdan wel 2 nodig. maar erzijn ook heus wel gewoon gratis programmatjes die dat kunnen en waar je ook nog eens je data er gelijk ook bij heb. dus gwoon een backup op dvd.

het is heel goed mogelijk om het op dvdtjes te zetten hoogstwaarschijnlijk heb jee rdan wel 2 nodig. maar erzijn ook heus wel gewoon gratis programmatjes die dat kunnen en waar je ook nog eens je data er gelijk ook bij heb. dus gwoon een backup op dvd.
Nee hoor, ben gisteravond een poos bezig geweest, RW's en gewoon R. Ik krijg steeds een medling dat het niet mogelijk is. Maar geeft niet, ik heb alles tenslotte maar weer op cd's gezet - wat een klus 9 stuks.
En die neem ik dan maar mee morgenochtend.
Hardstikke bedankt. Vanuit Zuiduid amerika is het niet zo makkelijk om een goed cybercafe te vinden, maar zal zo nu en dan de komende maanden toch even een kijkje hier proberen te nemen.
Nogmaals Dank,
Els

anders moet je een nieuwe vraag posten voor een gratis backup programma wat je systeem (+data) op een dvdtje weet te zetten. moet er zeker weten zijn.

ik zal ook nog ff voor je kijke maar wel ***** dat het uiteindelijk niet gelukt is.

anders moet je een nieuwe vraag posten voor een gratis backup programma wat je systeem (+data) op een dvdtje weet te zetten. moet er zeker weten zijn.

ik zal ook nog ff voor je kijke maar wel ***** dat het uiteindelijk niet gelukt is.

Hardstikke bedankt. Zal vanuit een Cybercafe op mijn winteradres wel een nieuwe vraag stellen wat dat betreft. Vind dat een goeie tip.
Nu ga ik als de wiedeweerga verder inpakken, want mijn laptop moet natuurlijk mee!!!:confused:

Met het programma True Image van Acronis kun je zo'n recovery disk maken. Ik als software tester moet regelmatig mijn PC opnieuw installeren en dat is met dit programma binnen een paar minuten gedaan.

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan