Hoe maak ik een officieel lijkend document?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trindoni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een eigen bedrijfje! Nu wil ik daar ook officiele papieren van maken. Een formulier met bedrijfsnaam en -gegevens erop. (eigen bedrijfspapier zeg maar) Een standaard formulier dat ik kan gebruiken bij overeenkomsten, offertes en dergelijke. Ik wil dit doen in Word Mac 2008.

Nu ben ik daar al erg druk mee geweest maar wilt het mij niet helemaal lukken. Ik heb heel mooi aan de rechterzijde de bedrijfsgegevens staan. Is er een manier om dit vast te zetten? Zodat ik gewoon op dezelfde regels aan de rechterkant kan schrijven zonder dat alles verspringt? En niet alleen voor een eerste pagina, maar ook voor de overige pagina's (waar iets minder gegevens opstaan) zodat ik gewoon door kan schrijven zonder dat het logo e.d. weer naar beneden beland en ik weer moeilijk moet doen om dat goed te zetten...

Wie kan mij helpen???
Groetjes!
 
Je kunt werken met headers en footers. Hierdoor blijft alle informatie keurig op de plaats staan.

Je document daarna opslaan als template en je hebt mooi briefpapier.
 
Bedankt voor deze snelle reactie!
Ik heb het al uitgeprobeerd, en inderdaad dat is een mogelijkheid! Bedankt daarvoor!
Ik heb nu dan netjes als header de bedrijfsgegevens aan de rechterkant van het formulier staan. Alleen zou ik ook graag wat gegevens aan de linkerkant zetten op dezelfde hoogte als waar ik nu mijn tekst heb, maar zodra ik dat ga doen verspringt toch weer het een en ander. Is er ook een manier om dat op te lossen?
 
Als je tekst vast op een pagina wilt hebben aan de rechter- of linkerkant van de pagina, kun je dat het beste doen door die tekst in Tekstvakken te zetten. Als je daar de eigenschap <Uitvulling> op <Rondom> zet, blijft alles netjes staan, en kun je in je document in de tussengelegen ruimte tekst typen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan