• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een overzichtspagina in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunterr

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2025
Hoi,

Ik wil een overzichtspagina of een soort to do lijst maken met informatie uit verschillende tabbladen. Ieder tabblad heeft hetzelfde format met een tabel waar informatie in staat. Gezien het straks om rond de 20 tabbladen gaat, is het niet handig om daar een voor een doorheen te scrollen.

Wat ik graag zou willen hebben is 1 overzichtspagina die alle informatie uit de verschillende tabellen onder elkaar noteert, zodat ik snel en overzichtelijk kan zien wat nog gedaan moet worden. Als ik klaar ben met een taak, dan verwijder ik de informatie uit een van die tabbladen.

Voorbeeld:
Totaal 4 tabbladen, namelijk: Overzichtspagina, Appel, Peer, Banaan.
Tabbladen Appel, Peer en Banaan zien allemaal hetzelfde uit en hebben allemaal een tabel met 10 cellen.
De tekst wat in die tabellen staan moeten weergegeven worden op tabblad Overzichtspagina in een nieuwe tabel.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Met vriendelijke groet,

Hunterr

Power query?

@AHulpje bijna. Ik heb voor gemak maar mijn eigen template in geplaatst, wellicht maakt dit het makkelijker.

Onderin heb ik 3 tabbladen gemaakt genaamd Appel, Peer, Banaan. Alle tabbladen hebben zelfde template, onder actieve taken wil ik punten opschrijven en laten bundelen op overzichtspagina.

Doel is dat ik alleen overzichtspagina hoef te gebruiken om te kijken wat ik moet doen voor alle tabbladen die eronder komen.

Hopelijk is het begrijpelijk wat ik bedoel.

Bijlagen

Wat moet er nog komen in al die lege rijen en kolommen? Of bent u vergeten dat u in een excel omgeving zit?

Code:
Sub consolidate()
    Sheet1.Cells(3, 2).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    For i = 2 To Sheets.Count
        sn = Sheets(i).Range("C16").Resize(8, 4)
        For j = 2 To UBound(sn)
            If sn(j, 2) <> vbNullString Then
                Sheet1.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = Array(sn(j, 2), sn(j, 3), sn(j, 4))
            End If
        Next
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Wat moet er nog komen in al die lege rijen en kolommen? Of bent u vergeten dat u in een excel omgeving zit?
Ik snap de vraag niet precies, wil je het specificeren? Ik wil alleen gebruik van de tabel "actieve taken", deze informatie wil ik gebundeld hebben op de overzichtspagina.

Voor het gemak heb ik alleen maar 3 onderwerpen gebruikt, in werkelijkheid worden het een stuk meer.

Tabel "relevante informatie" of de tekst boven tabel "actieve taken" wordt gebruikt om relevante informatie te vermelden over het dossier. Als voorbeeld kan je denken aan bijvoorbeeld wanneer iemand voor de eerste keer start.

Code:
Sub consolidate()
    Sheet1.Cells(3, 2).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    For i = 2 To Sheets.Count
        sn = Sheets(i).Range("C16").Resize(8, 4)
        For j = 2 To UBound(sn)
            If sn(j, 2) <> vbNullString Then
                Sheet1.Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = Array(sn(j, 2), sn(j, 3), sn(j, 4))
            End If
        Next
    Next
End Sub
Zo te zien gaat dit om een marco als ik het goed heb? Ben hier niet helaas niet bekend mee.

Heb het even in het bestand gezet.
Gewoon op de knop Samenvoegen klikken.

Bijlagen

Of misschien met power query?

Bijlagen

Kijk eens naar de functie VERT.STAPELEN als je Office 2024 of 365 hebt (heb ik nog niet).

Heb het even in het bestand gezet.
Gewoon op de knop Samenvoegen klikken.
Dit ziet er goed uit, precies wat ik zoek. Nu wil ik het toepassen in een ander Excel bestand. Ik heb de macro opgeslagen, knop toegevoegd met macro en het document opgeslagen als .xlsm, maar krijg foutmeldingen.

Krijg melding 424: object vereist
Sheet1.Cells(3, 2).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents (dit wordt gehighlight)

Wat doe ik fout

Jouw Sheet1 heet Blad1.
Gebruik anders Sheets("jouwsheetnaam"). i.p.v. Sheet1.
Of als je al op het juiste werkblad staat: Activesheet. i.p.v. Sheet1.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan