Hoe maak ik een programma (van website)

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdJ1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdJ1

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Ik wil een programma maken met de inhoud van een site die online staat (op een bepaald adres). Dus gewoon zonder navigatie-balk en rechtermuisklik-menu etc... En links met target="_blank" moeten in de standaard webbrowser geopend worden. En als het kan ook nog een optie dat als target="_newexe" (of zoiets) is dat het dan in een nieuw venster van het programma geopend wordt. Ik wil er een .exe van maken die door iedereen (Windows, Mac,...) geopend kan worden. Weet iemand hoe dit kan???

Laatst bewerkt:
in Visual basic kan je heel makkelijk je eigen browser maken, gewoon via het Internet Explorer Webnaviagation (ofzo) control... het is eigenlijk gewoon Internet Explorer, maar dan zonder naviagtiebalk, knoppen, ect. Die kan je er dan zelf bijmaken

ps. Zelf een webbrowser maken is heel erg lastig (zo niet onmogelijk), vooral als je een beginner bent.

Waar haal ik VB vandaan en hoe bepaal ik de start-pagina van de browser?

Je kan Visual Basic 2005 gratis downloaden van de Microsoft.com site... en de standaard browser bepalen kan op 101 manieren, maar als je in VB een website 'oproept' met de shell-functie pakt hij automatisch de standaard browser.

by the way, het is niet aan te raden direct zoiets te proberen, als ik jou was zou ik eerst een programeertaal leren, (bijvoorbeeld VB) voordat je geavanceerdere programma's probeert te maken :thumb:

hij zei dat het ook op mac moet draaien. dus het moet nog een stapje ingewikkelder
als het ook in mac moet draaien kan je het niet meer in vb doen

Java is een platforum onafhankelijke programmeertaal.
Werkt op windows / mac / linux etc. :)

in Visual basic kan je heel makkelijk je eigen browser maken, gewoon via het Internet Explorer Webnaviagation (ofzo) control... het is eigenlijk gewoon Internet Explorer, maar dan zonder naviagtiebalk, knoppen, ect. Die kan je er dan zelf bijmaken

ps. Zelf een webbrowser maken is heel erg lastig (zo niet onmogelijk), vooral als je een beginner bent.

FF OFFTOPIC : Zelf een internet explorer maken is niet onmogelijk, maar wel heel moeilijk.

Ik ben met een vriend ook bezig om er een te ontwikkelen. We zijn ondertussen bij v.0.98 Béta.

Als je een beginner bent, is het heel moeilijk. Wij zijn er nu bijna anderhalf jaar mee bezig. Het is verstandig om eerst wat meer ervaring op te doen

Weet nog iemand iets???
Onlangs is bij Adobe AIR gereleased, het zal wat zoekwerk en gewenning vragen, maar daarmee kan je waarschijnlijk wel doen wat jij wil. Gebruikers moeten de runtime wel op voorhand installeren, deze creert een sandbox (een soort virtuele machine) waardoor de codeverschillen tussen de verscheidene besturingssystemen wegvallen.

FF OFFTOPIC : Zelf een internet explorer maken is niet onmogelijk, maar wel heel moeilijk.

Ik ben met een vriend ook bezig om er een te ontwikkelen. We zijn ondertussen bij v.0.98 Béta.

Als je een beginner bent, is het heel moeilijk. Wij zijn er nu bijna anderhalf jaar mee bezig. Het is verstandig om eerst wat meer ervaring op te doen

ja maar dat is nu het handige van VB.Net daar heb je de engine van internet explorer. dus dan kan het in 50 minuten

Laatst bewerkt door een moderator:
Onlangs is bij Adobe AIR gereleased, het zal wat zoekwerk en gewenning vragen, maar daarmee kan je waarschijnlijk wel doen wat jij wil. Gebruikers moeten de runtime wel op voorhand installeren, deze creert een sandbox (een soort virtuele machine) waardoor de codeverschillen tussen de verscheidene besturingssystemen wegvallen.

Bedankt voor de suggestie, dit is precies wat ik zoek :thumb:;):D

Adobe AIR

Ik heb nu een probleem:

Hoe kan ik mp3 en streams afspelen? Het programma schijnt geen <embed> en <object> te ondersteunen. (behalve voor flash)

Weet iemand hoe ik dit wel kan doen, of hoe ik met flash mp3 en streams af kan spelen?

kan je air geen html pagina laten openen? dan kan je gewoon html gebruiken voor de opmaak

kan je air geen html pagina laten openen? dan kan je gewoon html gebruiken voor de opmaak

Dat is juist wat het hele programma doet. Je schrijft een pagina in html, en dan laat air het zien. Maar het ondersteunt dus geen <embed> en <object>.

hm... ofwel moet je even zoeken op flash-mp3-spelers, er zijn er wel een aantal die gratis rondzweven vermoed ik.
Ofwel zoek je in de help/voorbeelden van AS3 en schrijf je er zelf een.

btw: ik zit morgen op een conferentie met wat mensen van Adobe, zal eens navragen naar hoe het met embedding zit ;)

hm... ofwel moet je even zoeken op flash-mp3-spelers, er zijn er wel een aantal die gratis rondzweven vermoed ik.
Ofwel zoek je in de help/voorbeelden van AS3 en schrijf je er zelf een.

btw: ik zit morgen op een conferentie met wat mensen van Adobe, zal eens navragen naar hoe het met embedding zit ;)

Als ik er aan toe ben zoek ik wel naar flash-mp3-spelers, maar zo ver ben ik nog niet.

Ik zit nu met nog een probleem:

Ik heb op internet 4 html-pagina's geplaatst, voor updates. Hier komt de (misschien een beetje ingewikkelde) uitleg:

Bij laden wordt je doorgestuurd naar checkupdates online:
PHP:
<meta http-equiv="REFRESH" content="6;URL=http://a.b.nl/test/1.0.0/app/checkupdates.html">
Die stuurt je door naar noupdates.html, forcedupdate.html of nonforcedupdate.html (in dezelfde map):
PHP:
<meta http-equiv="REFRESH" content="0;noupdates.html">
Die (noupdates.html in dit geval) laat zien dat er geen updates zijn en moet dan doorsturen naar home.html in de installatie-map:
PHP:
<meta http-equiv="REFRESH" content="3;URL=app:/home.html">
Dat doet het dus niet (app:/), als ik app:/ weghaal krijg ik 404 error van die site.
Ook als ik een plaatje heb, met src="load.gif" kan die het niet vinden en staat er een vraagteken, met src="app:/load.gif" is die inene verdwenen.

Weet iemand hoe ik die app:/ het laat doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan