Hoe maak ik een test (quiz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

faruknl

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Beste,

Dit is de eerste bericht dat ik schrijf en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mij probleem. Ik heb bijna de hele google afgezocht naar een oplossing maar te vergeefs zonder resultaten.
Ik probeer een Test of quiz te maken met keuze mogelijkheden, en een punten telling.
Als voorbeeld 20 vragen, ieder vraag 3 keuze mogelijkheden, en aan het einde het resultaat met goede en foute antwoorden en hoeveel punten er gescoord is.
Maar ik weet niet hoe ik dit moet doen ik heb het geprobeerd met powerpoint maar het is niet gelukt.
Dus mijn vraag aan jullie is met welke programma kan ik zo een test maken?

Alvast bedankt

:thumb: Bedankt dat voor je antwoord, ik heb Visual basic maar ik weet niets van dat programma.
Nu komt mijn volgende vraag? Zijn er web site’s waar ik de nodige codes kan krijgen of is er iemand die mijn een handje kan helpen hier mee?

Ik ben wel goed in php en html maar dit is voor mij nieuw.

Alvast bedankt...

Als je mij je vragen en antwoorden doormailt probeer ik er iets van te maken.

Laatst bewerkt:
kijk eens bij probeer mijn programma
daar heb ik een programmatje achtergelaten genaamd Multiple Choice

ik denk dat dit je wel kan helpen, als het je bevalt plaats dan ook een paar reacties erop

greetzz

Robin Dubois

Hoi,

Toen ik aan het googlen was kwam ik hier terecht, want ook ik snap er niet veel van.

Ik ben een beginnende HTMLler en wilde graag een quiz in elkaar zetten.

Dus dan een vraag, met 4 opties (kunnen deze optie's ook foto's zijn?) en dan bijvoorbeeld na 10 vragen dat er staat hoeveel iemand goed heeft, en hoeveel fout.

Kan iemand mij misschien helpen aan code's? Of andere tips?

Alvast bedankt!

Anne :thumb:

Niemand??
Met alleen maar een link of een beetje hulp kan ik miss. weer verder...?

Anne

Hiermee kan je een quiz maken:
PHP:
<script type="text/javascript">
 // Meerkeuzevraag | Egel 070502 ;)

var answers = {
  a: '1',
  b: '2',
  c: '3',
  d: '4'};

function check() {
  var g, s = '', t = 0;
  for (var p in answers) {
   eval('var e = document.forms[0].' + p);
   g = '';
   for (var j = 0; j < e.length; j++) if (e[j].checked) g = e[j].value;
   if (g == '') g = 'niet beantwoord';
   s += 'Vraag: ' + p + ' > ' + g + ' = ' + (g == answers[p] ? 'goed' : 'fout > ' + answers[p]) + '\n';
   if (g == answers[p]) t ++;
   };
  s += t + ' vragen goed beantwoord';
  alert(s);
  };

</script>

<form>
 a:
 <input type="radio" name="a" value="1"> 1
 <input type="radio" name="a" value="2"> 2
 <input type="radio" name="a" value="3"> 3
 <input type="radio" name="a" value="4"> 4
 <br>
 b:
 <input type="radio" name="b" value="1"> 1
 <input type="radio" name="b" value="2"> 2
 <input type="radio" name="b" value="3"> 3
 <input type="radio" name="b" value="4"> 4
 <br>
 c:
 <input type="radio" name="c" value="1"> 1
 <input type="radio" name="c" value="2"> 2
 <input type="radio" name="c" value="3"> 3
 <input type="radio" name="c" value="4"> 4
 <br>
 d:
 <input type="radio" name="d" value="1"> 1
 <input type="radio" name="d" value="2"> 2
 <input type="radio" name="d" value="3"> 3
 <input type="radio" name="d" value="4"> 4
 <br>
 <input type="button" value="Controleer" onclick="check()">
</form>
ipv de a, b, c en d vul je dan de vraag in bij het script en name van de radiobuttons (wel alleen letters, cijfers en _ gebruiken). De antwoorden vul je in bij het script en value. :)

Vr.Gr. Egel.

Je kunt ook een quiz maken met quizmaker of zoiets, google maar eens

Met hotpotatoes is een mogelijkheid

Met hotpotatoes 6.0 en programma JQuiz kan je het doen. Als je een beetje leert kan je mischien met dit programma een quiz maken. Je kan rechtsboven kiezen tussen meerkeuze enzo... Ik doe nu beter Meer-antwoordvragen maar als je wilt kan je nog andere dingen doen. Bij anternatieven moet je schrijven wat naast het bolletje dat moet aangekruist worden. Bij feedback moet je schrijven wat er moet komen als je dat antwoord aanklikt. Dan helpt hotpotatoes je verder bij het configuratiescherm (Opties < Uitvoer configureren). Dan moet je het opslaan door CTRL+S te drukken. Dan moet je het nog in een webpagina omzetten. Dat doe je om op dat soort spinnenwebbetje te drukken met een 6 erop. O ja, als je nog een vraag wilt gewoon naast de V pijltje naar boven drukken en als je meer mogelijke antwoorden wilt gewoon onder de V pijltje naar omlaag. Kies bij het opslaan ook nog een locatie waar het dan opgeslagen moet worden. Ga dan naar de locatie en zoek het internet logo met de naam eronder wat je gegeven hebt. Dan zie je de quiz en kan je ze zelf ook eens spelen. Over publiceren moet je gewoon heel de bron oppikken en op je site zetten (niet zomaar plakken op het lege blad, maar bij de HTML-code als er een is. Als er geen knop van HTML tussen zit dan kan je niet publiceren). Als je nog vragen hebt, mail gerust naar postbus@mail.be. Als je een handleiding wilt kan je naar deze site gaan. Ik denk niet echt dat het nodig is want dit is al een heel uitgebreide uitleg. Als je het programma wilt downloaden, ga dan naar de link hier helemaal bovenaan. Hopelijk heb je het een beetje verstaan.

Dank voor je tijd,

verscomputertje

Topics van 2006 mag je met rust laten, deze zijn niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan