Hoe maak ik een website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

selfrespect

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
Hallo mensen,

Ik wil graag een eigen website maken.

Ben een complete noob op dit gebied..... heb wel een server met genoeg ruimte maar een domijn-naam moet ik nog aanvragen.

Welke programma's heb ik nodig om een site te maken (liefst niet te ingewikkeld).

hartelijk bedankt alvast,

Self

als je 1 keer een website wilt maken en je niet wilt druk maken over de echte html code - want daar wordt een website mee gemaakt. Dan kan je een WYSIWYG editor gebruiken dit is een What You See Is What You Get.
- Frontpage (van microsoft, zit soms standaard bij je office pakket)
- Dreamweaver (van macromedia, kost wel paar centen maar het kan natuurlijk anders...)
- NVE (gratis editor volgens mij - geen ervaring mee)

Anders kan je cursussen doen op het internet.
- www.htmlhulp.com
- www.handleidinghtml.nl
- www.html.op-het.net

Dit is ook een goede site om het begin van HTML te leren:
MijnHomepage.nl
:thumb:
Succes met het maken van je (eerste?) website! Vooral geduld is belangrijk.

Bij ons krijg je gratis een leuk, passend en goed te onthouden emailadres. Als doorzendadres of als popbox met online webmail, wat je maar wilt. We doen er ook nog een website bij die je online kan aanmaken (echt iedereen kan het). Of kies (betaald) voor ruimte met FTP of WEBLOG Een persoonlijke startpagina maakt het af. Allemaal te benaderen met hetzelfde leuke adres dat je er gratis bijkrijgt. En wil je er tot slot ook nog (betaald) een eigen domeinnaam erbij, dan kan dat ook.
Je kan er ook wat webruimte krijgen of een weblog, maar er zijn 10x betere oplossingen. Want dat is niet de manier om een webpagina te maken.

Zoals iemand al eerder zei is het belangrijk geduld te hebben.
Een website bouwen begint met een uitgewerkt idee anders blijf je aan het wijzigen.
Een website maak je niet in een paar dagen en het blijft steeds in ontwikkeling.
Maak iedere pagina van de site als basis identiek.
Zelf gebruik ik Dreamweaver.
Het kost inderdaag een paar centen maar ik heb nog niet iets kunnen ontdekken wat DW niet kan.
Een domein aanvragen stelt niets voor en hoeft niet duur te zijn.
Koop ook een uitgebreid boek erbij in de boekhandel en lees het ook daadwerkelijk.
Zo kan je steeds even terugbladeren als je iets niet snapt.
Erg belangrijk is natuurlijk ook dat je hulp kan vragen/zoeken op internet en voornamelijk op dit forum.
Zo kan je erg veel plezier hebben met het maken van een website.

Veel succes !

Pieter

Probeer NVU eens. dit is een WYSIWYG editor en HTML editor in één. hier kun je dus gewoon opbouwen wat je ziet, en ondertussen de html bekijken. zo leer je er ook nog eens wat van. tis een mooi pakket. is onder de zelfde public license uitgebracht als FireFox.

http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

daar staat ie.

Suc6

Basbgm

basbgm zei:
Probeer NVU eens. dit is een WYSIWYG editor en HTML editor in één. hier kun je dus gewoon opbouwen wat je ziet, en ondertussen de html bekijken. zo leer je er ook nog eens wat van. tis een mooi pakket. is onder de zelfde public license uitgebracht als FireFox.

http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/

daar staat ie.

Suc6

Basbgm
Dat is met DreamWeaver ook als je de Spit-mode gebruikt.

Inderdaad. klopt helemaal.

MAAR!

Hoeveel betaalje voor dreamweaver? dit is gratis... en het evenaart dreamweaver minstens, zo niet beter.

Is misschien voor de beginner een betere optie...

Daar mag ik hier niks over zeggen... ;)
(Je kunt me evt. e-mailen.)

Quote melding.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”.[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
thanks voor de tips iedereen.
ik werk nu die NVU (WYSIWYG) en begin er langzamer hand wel achter te komen hoe ik wat moet doen e.d.

Ik ben van plan mijn website design met photoshop te maken........maar hoe moet ik dan doen met buttons enzo waar mensen op kunnen klikken?
iemand?

of loop ik alweer te hard van stapel? haha

thanks anyway

self

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan