Hoe maak ik gratis mijn eigen site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissiepolo

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Berichten
21
hallo allemaal,

Ik ben een dj en ik wil graag mijn eigen site maken waar o.a. mensen mijn mixes kunnen downloaden. Ik heb al veel op google gezocht hoe ik gratis mijn eigen site kan maken maar dan krijg ik bijvoorbeeld telkens dit: www.ownsite.djtwipe.nl en dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil graag: www.djtwipe.nl
Hebben jullie enig idee hoe ik gratis mijn eigen site kan maken?

alvast bedankt,

groetjes
 
je kunt zelf een site maken d.m.v. html. maar een domein naam kost gewoon geld. voor zover ik weet kan dit niet gratis.
hetzelfde geld voor hosting tenzij je het zelf doet.
 
Domeinaankoop

Dit probleem komt vaker voor, omdat een domeinnaam geld kost. Een bedrijf wil via dit domeinnaam reclame maken voor de organisatie.

Oplossing:
Koop een domeinnaam bij een bedrijf, bijvoorbeeld www.versio.nl (aanrader). Deze moet je dan zetten op de nameservers van de hosting waar de gratis website op staat. Alleen geeft dit bedrijf de nameservers niet gauw weg, zorg dus eerst dat je ze weet voordat je de domeinnaam aankoopt.

Als je dat doet krijg je jouw domeinnaam die je wilt. Veel succes! Gratis kan dus nooit!

Ps: Een domeinnaam kost circa 5,- per jaar! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi chrissiepolo,
Toch blijf ik het maar raar vinden: zodra iets met "ik wil een website hebben" te maken heeft, mag het niets kosten. :rolleyes:
Een brood kost geld, een auto kost geld, een pilsje kost geld, een internet-aansluiting kost geld, enz. Daar kijkt niemand vreemd van op. Maar bij een website? Dan moet het programma om het te maken gratis zijn, moet de domeinnaam gratis zijn, en moet de serverruimte waar de site is ondergebracht ook gratis zijn.

Een aantal commercieel ingestelde bedrijven spelen daar handig op in: "Bouw bij ons gratis je website!"
D.w.z.: gratis, maar vrijwel altijd met beperkingen! Bv.: reclame op je site waar je niet onderuit kan, of weinig mogelijkheden ("Voor meer opties: koop ons premium-account!"), of met een webadres dat je niet wilt, of met regelmatig slechte bereikbaarheid, enz.

Wil je een mooi zelf bepaald webadres, dan moet je zoals eerder gezegd een domeinnaam aanschaffen.
Dat is stap 1, vind ik.
Stap 2 is: zelfstandig een site kunnen maken en draaien, via een hosting-pakket van een provider. Zo'n pakket is van alle gemakken voorzien: serverruimte plus verschillende beheer-mogelijkheden, en een aantal programma's die al op de server zitten en je zo kunt gebruiken. En backups voor geval van nood. Je bent dan verlost van alle beperkingen van de "gratis" sites, en je kunt een professionele site bouwen.

Ook dat kost geld, maar ... dat is maar rond de € 25,- per jaar > en dat is dan inclusief een NL-domeinnaam!
Oftewel: één consumptie per maand minder, en je hebt je site! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

(Eh, nee, ik ben niet in dienst van een provider ;) )
 
RE: Gratis Site

Nou... Ten eerste: Gratis .nl site gaat niet lukken. Dan moet je toch echt geld betalen. Wel kun je een site aanmaken met: Webs.comEveryoneWeb.com En al die sites. Maar dan kun je er een .tk van maken. Geheel gratis!

Uitleg:
stap 1: Maak een site aan. (Bijvoorbeeld met webs.com(Die raad ik je aan)
Stap 2: Maak de site zoals jij wilt.
Stap 3: Ga naar:dot.tk
Stap 4: Vul daar je gegevens in en je site en klaar.
Stap 4: Ga dan naar je site: www.DeNaamVanJeSite.tk
Stap 5: Geniet van je site.

Wil je nog meer informatie of begrijp je het niet. moet je me het even laten weten! Suc6
 
Voor het gemakkelijkste moet je een host hebben zoals Webs, die tegen een kleine meerprijs het hebben van een eigen domeinnaam toestaat.
 
Bij webs.com kan ik zo gauw die kleine meerprijs niet vinden. Wat is de (laagste) gewone prijs voor hun hosting *), en wat is de kleine meerprijs voor een domeinnaam erbij?

Ik zie trouwens wel dat ze niet langer "html-only" websites ondersteunen **), maar alleen hun "drag and drop SiteBuilder". Betekent dat, dat je naderhand niet eenvoudig kunt overstappen naar een gewone html-site, resp. niet op een andere manier je site kunt bouwen dan met hun SiteBuilder en met hun sjablonen?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
____________
*) Ik zie nergens staan dat je een losse domeinnaam bij een gratis site kunt krijgen: alleen bij "premium pakketten", daar is de domeinnaam zg. "gratis". Hun goedkoopste hostingpakket kost $ 3,75 per maand, op basis van een contract voor 2 jaar (= $ 45,- per jaar = ca. € 36,- per jaar). Vind ik niet erg goedkoop. En daar zit dan geen domeinnaam bij; die komt pas bij een pakket van $ 7,50-/mnd (= € 72,- per jaar).
Dat is wat anders dan mijn provider, die het voor ca. € 25,- doet (incl. domeinnaam, php, voorgeïnstalleerde joomla, wordpress, enz.).

**) Deze pagina, hover over "Looking for HTML-Only Mode?".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan