Hoe maak ik gratis reclame?

Status
Niet open voor verdere reacties.

webmasterelian

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2012
Heyla!

Ik ben Elian, ben webmaster van een webshow by101 in België en, heb een paar vragen.
2jaar geleden wou k beginnen met een site en kbegon
met mijn site by101.tk en werd meteen populair maar aangezien het afzakt en wegglijdt :(:(
,..... is het fel gedaald tegenover in het begin!:evil::evil::D en ik zou daarom graag
aan jullie vragen;

-weet iemand hoe ik gratis reclame kan maken op het internet of dergelijke
(en liefst met resultaat hé)
-en misschien nog iemand leuke ideeën wat ik kan doen ? In me'n show?

Dankje voor 't lezen ! en hopelijk veel reactie's ! TNX!
grtjes van Webmaster Elian bye!
:d:d:d:d:d:d:d:d

Hoi,

Wat kan je doe om meer bezoekers te trekken:
- Hoog staan in google (Beste optie)
- Reclame, banners, links ect... (Dit wil jij graag)
- SocialMedia

Het beste is eigenlijk een combinatie,
En hoe je dat doet gaat als volgt.

Google indexeert op de volgende weizen:
Uw pagina snelheid
Uw IP adress (dus van de server waar je je website host) Als dit consumenten IP's zijn kom je niet hoog...
Uw Backlinks <---- Heel belangerijk
Uw domeinnaam
Uw Tags
Uw Description

Oke dat is dus even wat je nodig hebt.
Hoe je er aan komt is door veel linkjes op endere sites te hebben.
Die linkjes moeten naar jou site verwijzen en dat word het een "Backlink".
Zodra je veel van die linkjes hebt krijg je een hoge PageRank.
Hoe hoger hoe beter je geïndexeerd komt te staan. ( dus hoog in de zoeklijst van google)
Probeer ook websites met een hoge PR een backlink te krijgen.
Zodra je een pagerank hebt, bijfvoorbeeld 1 of 2 zal je goed op je "Tags" moeten letten.
De ook wel genoemde Meta tags zijn belangrijk voor een zoekterm, voorbeeld:
Iemand tags van een website is: help, bejaarden, computer, internet, mailen
Als iemand dan in google zoekt naar "computer mail en internet help voor bejaarden" zal die website erg hoog komen (trekt dus bezoekers)

De rest van die stappen zijn denk ik wel duidelijk.

Reclame:
Je kan investeren in reclame maar dat gaat geld kosten.
Aangezien jij het denk ik gratis wilt houden is dit niet echt een goede optie.
Misschien bestaat er wel gratis reclame maar daar weet ik zelf niks van af...

Socialmedia:
Maak een facebook en twitter pagina aan van jou site.
Krijg volgers en zorg dat je veel post.
Plaats ook de volgende dingen op je site:
Facebook like button
Tweet Button
Google +1 Button

Al deze dingen zullen effect hebben op je bezoekers.
Wil je zelf meer bezig zijn?
Begin dan veel artikels te schrijven over jou website op een paar forums!
Let op dat het wel toegestaan is anders dan krijg je een ban :p

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
(als er dingen fout zijn post het dan hier dan verander ik het)

Als je wilt wil ik ook wel een linkje uitwisselen op mijn site en dan jij op jou site.
PM me maar als je dat wilt

Laatst bewerkt door een moderator:
tnx

Oke tnx ik kan er zeker wat mee en dat idée met die banner uitwisseling lijkt me Oke stuur me maar een link door van je site PS; mijne : www.by101.tk
En nog een vraagje dat van die Google rank ofzo iets kan je daar wat meer uitleg bij geven want ik snap het niet echt en misschien ook de uitleg Hoe je het moet doen ofzo grtjes :D:D

Hey,
Ik denk dat die link uitwisselen niet veel zin heeft aangezien wij niet echt de zelfde type bezoekers ect hebben.
Mag ik eigenlijk ook vragen wat je hier uiteindelijk mee wilt gaan doen (bereiken). Maak je dit om geld te krijgen of???
Ik weet niet echt veel van deze soort websites en ik weet ook niet wie nog meer van dit soort websites heeft.
Dan moet je zelf even rondkijken en vragen of je een link met hun wilt uitwisselen...

Wel het zou natuurlijk fijn zijn als ik er geld mee kan verdienen maar de bedoeling is eingelijk meer voor mijn hobby en ik steek er ook veel tijd in en 'k wil men site daarom ook meer aan populairiteit aanbrengen en dat lukt niet zonder tips want 'k wist niet waar beginnen! En wat voor site heb jij dan ? ik wil hem wel eens zien? stuur effe link door AUB. En ik wil gewoon een leuke webshow maken waar veele mensen naar kunnen kijken? jij wilt dat toch ook dat jou site populariteit aanbrengt voor het doel dat jij wil ? niet soms?

En nog even een vraagje weet jij toevallig waar ik backlinks gratis kan zetten of krijgen voor me'n sites want ik weet niet echt waar te beginnen met zoeken! waar kan ik backlinks zetten?

Mijn website is: http://mcspacecraft.nl,
Ik ben gisteren van domein gewisseld en vandaar heb ik nog geen goeie rating.
Met mijn vorig domein stond ik meestal boven aan.

Backlinks kan je niet gratis krijgen.
Er zijn heel veel onzig sites die dat aanbieden maar dat werkt niet.
Probeer gewoon linkjes uit te wisselen met personen dat gaat het beste.
Desnoods ga je op forums je webshow aanprijzen.

Ik kan je aanraden dit document van Google zelf even door te lezen, staan goede tips in voor zoekmachine-optimalisatie. De domeinnaam is trouwens inderdaad belangrijk, met een .tk domein zul je nooit goed scoren bij google, ook omdat je site daar in een frame staat. Een .nl of .be domein kost niet zo veel tegenwoordig.

En nog even een vraagje weet jij toevallig waar ik backlinks gratis kan zetten of krijgen voor me'n sites want ik weet niet echt waar te beginnen met zoeken! waar kan ik backlinks zetten?
Er zijn geloof ik wel sites waar iedereen z'n links kan dumpen maar dat heeft niet zoveel zin, google is daar niet van onder de indruk, de populariteit van de site waar de link op staat telt zwaar mee. Als je bijvoorbeeld een site hebt over spijkers, en het wikipedia artikel over spijkers linkt naar jouw site dan zul je bij google veel beter scoren dan wanneer, bijvoorbeeld, startpagina.nl naar je site linkt. Het beste is om gewoon een goede site te hebben, zodat je bezoekers er uit zichzelf naar willen linken op fora, hun blogs, etc..

EDIT: Zelf je links verspreiden op relevante fora is inderdaad ook een mogelijkheid maar wat lastig in jouw geval omdat je site niet echt een vast onderwerp lijkt te hebben (kan me vergissen, zo grondig heb ik hem niet bekeken)

gast0159 zei:
Uw IP adress (dus van de server waar je je website host) Als dit consumenten IP's zijn kom je niet hoog...
He je daar ook een bron voor? Locatie en taal zijn natuurlijk wel belangrijk (een Nederlandse site zal niet hoog scoren wanneer een Indiër iets googelt) maar consumenten IP adressen? (wat dat ook mogen zijn). Meta tags zijn tegenwoordig trouwens eigenlijk irrelevant, het is veel te makkeljk om daarmee vals te spelen dus google besteedt er niet of nauwelijks aandacht aan.

PS: Donkerrode tekst op een bruinige achtergrond? Geen goed idee, dat leest helemaal niet prettig en zal voor sommige mensen zelfs onleesbaar zijn.

Goed, Naarling?

Misschien lijkt een .tk adress je niet zo intressant?
maar ik denk toch dat het meer alleen gaat over de inhoud en als ik zelf beoordeel ( ik maak de site en chek ze iedere week grondig na ) wel dan lijkt mijn site prima in orde, en trouwens het is ook alleen maar voor vermaak! en in een .be of .nl domeinnaam daar ga ik niet echt geld in investeren ( ben ook nog maar net 11 dus lijkt me al een heele prestatie wat ik heb neer gezet met mijn site hoor ). maar goed je zei iets over forums op google en waar kan ik doe dan precies vinden? stuur me aub eventjes de link door en eeuh waar staat die donkerrode teks op een bruine achtergrond?

Ik kan je aanraden dit document van Google zelf even door te lezen, staan goede tips in voor zoekmachine-optimalisatie. De domeinnaam is trouwens inderdaad belangrijk, met een .tk domein zul je nooit goed scoren bij google, ook omdat je site daar in een frame staat. Een .nl of .be domein kost niet zo veel tegenwoordig.

Er zijn geloof ik wel sites waar iedereen z'n links kan dumpen maar dat heeft niet zoveel zin, google is daar niet van onder de indruk, de populariteit van de site waar de link op staat telt zwaar mee. Als je bijvoorbeeld een site hebt over spijkers, en het wikipedia artikel over spijkers linkt naar jouw site dan zul je bij google veel beter scoren dan wanneer, bijvoorbeeld, startpagina.nl naar je site linkt. Het beste is om gewoon een goede site te hebben, zodat je bezoekers er uit zichzelf naar willen linken op fora, hun blogs, etc..

EDIT: Zelf je links verspreiden op relevante fora is inderdaad ook een mogelijkheid maar wat lastig in jouw geval omdat je site niet echt een vast onderwerp lijkt te hebben (kan me vergissen, zo grondig heb ik hem niet bekeken)

He je daar ook een bron voor? Locatie en taal zijn natuurlijk wel belangrijk (een Nederlandse site zal niet hoog scoren wanneer een Indiër iets googelt) maar consumenten IP adressen? (wat dat ook mogen zijn). Meta tags zijn tegenwoordig trouwens eigenlijk irrelevant, het is veel te makkeljk om daarmee vals te spelen dus google besteedt er niet of nauwelijks aandacht aan.

PS: Donkerrode tekst op een bruinige achtergrond? Geen goed idee, dat leest helemaal niet prettig en zal voor sommige mensen zelfs onleesbaar zijn.

Dat van die consumenten IP had ik ergens gelezen.
Als het goed is is dat ook een punt waarop ze indexeren...
Dus als je via thuis je eigen host bent en je zal een provider hebben zoals ziggo dan beschouwen ze het als consumenten ip.
Ik weet niet zeker of dit klopt maar het zou best kunnen ;)

Misschien lijkt een .tk adress je niet zo intressant?

maar ik denk toch dat het meer alleen gaat over de inhoud en als ik zelf beoordeel ( ik maak de site en chek ze iedere week grondig na ) wel dan lijkt mijn site prima in orde, en trouwens het is ook alleen maar voor vermaak! en in een .be of .nl domeinnaam daar ga ik niet echt geld in investeren
Het is niet mijn mening dat je met een .tk domein slecht scoort bij google, het is gewoon zo (ik heb tenminste nog nooit een .tk site bovenaan de zoekresultaten gezien). Bovendien heb je je site in een frame staan waardoor google hem niet of niet goed kan zien, de inhoud helpt je dus niet eens. Dat je er niet in wilt investeren kan ik best begrijpen, maar als je hoog wilt staan in de zoekresultaten (en dat wil je kennelijk) dan valt daar eigenlijk niet aan te ontkomen.

Wat op zich, denk ik, nog wel zou kunnen werken en ook gratis is is om gratis hosting te nemen bij een bedrijf dat je een subdomein geeft (even zoeken op dit forum, er zijn vrij veel draadjes over gratis hosting), dan hoef je je site in elk geval niet in een frame te zetten. Niet perfect, omdat je dan geen eigen domeinnaam hebt, maar beter dan niets.

( ben ook nog maar net 11 dus lijkt me al een heele prestatie wat ik heb neer gezet met mijn site hoor ).
Zeker, maar daar heeft Google helaas geen boodschap aan.

maar goed je zei iets over forums op google en waar kan ik doe dan precies vinden? stuur me aub eventjes de link door en eeuh waar staat die donkerrode teks op een bruine achtergrond?
Ik had geen specifiek forum in gedachten, dus ik kan je helaas ook geen links geven.
Oh, die tekst staat op de blog pagina.

Ik had eerst mijn website op 000webhost ben nog redelijk hoog gekomen. (ondanks de subdomain).
Ik raad je het opzich wel aan.

heliohost.org, goeie cpanel. en hoge snelheden als je met sql en php werkt ;)

ik zou zelf kiezen voor tendonsieservices.nl,
Daar zit ik ook. Het is een klein bedrijf maar de servers zijn :thumb:!
En het is ook echt goedkoop:
Per maand host = 3 eu
en volgens mij domein naam rond de 10 eu

U.bBeste
Nu toch even deze ; 10 euro en 3 euro dat is 13 euro per maand !? En dat is dan 156 euro per jaar ik vind het toch afzettelijk ! Besef je eingelijk wel wat dat is ??
En ik wou gewoon weten waar en of Hoe ik gratis reclame kan maken tips of info ? Iemand tips of info
voor RECLAME te maken *gratis?? En er zijn veel volwassenen die mijn site prima geweldig vinden en vind ik toch kurieuz ? Zijn die kinderen dan warsschijnlijk jaloers ?? Maar Goed dan mijn vraag a.u.b. antwoord hier op :
Hoe kan ik gratis reclame maken ? Tnx als je antwoord grtjs

U.bBeste
Nu toch even deze ; 10 euro en 3 euro dat is 13 euro per maand !? En dat is dan 156 euro per jaar ik vind het toch afzettelijk ! Besef je eingelijk wel wat dat is ??
Betaling voor domeinnamen is altijd per jaar, dus het valt nog wel mee. (voor een .nl domein zou een tientje per jaar trouwens behoorlijk duur zijn, hoe het met .be domeinen zit weet ik niet). Op die drie euro valt ook wel wat af te dingen. Versio bijvoorbeeld, adverteert vrij aggressief op dit forum, heb e al voor een halve euro per maand.

EDIT: Oh, wat gratis reclame betreft, google geeft regelmatig crediet voor Adwords weg (bij computerbladen bijvoorbeeld) maar volgens mij moet je 18 zijn om dat te kunnen gebruiken (weet ik niet 100% zeker). Maar, als je het via je ouders kunt doen is het een optie.

Jha was ik ook aan het denken van dat Google maar moet dan 10€ min. Echt geld van mij geven en dan krijgt mijn vader 75€ for free !!!

Mooie site (voor die leeftijd, ik kan nu nauwelijks websites maken). Ik heb zelf goeie ervaringen met subdomein van jimdo. Is gratis maar kom je niet bovenaan bij google. Reclame maken op social media is wel aan te raden. Ik wil jouw website wel op mijn broertjes (met assistentie van mij) zetten, maar we zijn nog net begonnen en veel tijd wordt er nog niet aan besteed. Ik ben vooral achter de schermen met een HTML website bezig (HTML etc.). De website van mij is: www.wildvreemdgame.jimdo.com en de hoofdwebsite (besteed ik helemaal geen tijd aan) www.wildvreemdwebsite.jimdo.com. De eerste wordt sowieso door familie en vrienden gebruikt, de tweede niet.

Ik zie nu pas dat ik een beetje laat ben... ik hoop dat het nu weer goed gaan en ik weet niet hoe hij er nu aan toe gaat. (nu ben je al wel 12/13 dus al wel wat verder)

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij Jelmer :)

Zoals je zelf ook al had opgemerkt is dit al een aardig oude thread. De kans dat het nog relevant is voor webmasterelian lijkt mij nihil.

Het is prima om gratis websites te promoten maar let op dat we het niet als reclame maken gaan zien ;)

Met vriendelijke groet,

Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan