Hoe maak ik meerdere portfolio of galley pagina's in een wordpress theme?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo, Ik ben helemaal nieuw in php, dus ik weet er nog weinig van.

Ik heb onlangs een Wordpress thema gekocht, genaamd Wowway.

Het is een erg mooi thema met een mooie portfolio en gallery lay-out.

Tot mijn spijt echter, kwam ik erachter dat ik van elke pagina maar één exemplaar kan maken.

Ik heb de maker gevraagd of het niet mogelijk was er meer van te maken, en hij zei dat dat alleen kon door de php codes aan te passen, en hij wilde dat niet doen.
Waarom weet ik niet, want ik ben één van de velen die hierom vragen in zijn forum, maar goed.

Dus nu wil ik het zelf maar proberen op te lossen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik zal even omschrijven hoe het thema in wp werkt:

Je maakt een standaard pagina aan in wp en geeft die een sjabloon, bijvoorbeeld portfolio of gallery in dit geval.
Dan heb je links in de wp balk, voor portfolio en gallery elk, een knop die leidt naar een pagina waarin je nieuwe items kunt aanmaken die in de portfolio of gallery verschijnen.
Dat is alles. Ik kan dus niet meerdere pagina's maken met het sjabloon, want er is maar 1 plek waar ik nieuwe items kan aanmaken.

Ik zou zo graag meerdere portfolio pagina's willen maken, zodat ik, qua lay-out, projecten gescheiden kan houden.

Welkom op Helpmij :)

Als ik naar deze demo kijk dan lijkt het mij dat je categorieën kunt maken om zo projecten onder te kunnen verdelen.

Klopt helemaal, maar al die categorieën staan wel gezamenlijk op dezelfde hoofdpagina. Je houdt dus altijd één pagina waar alle "tegeltjes" op staan, en dat wil ik dus niet.

Nou bedenk ik me wel dat het mogelijk zou moeten zijn om dan dus alleen de categorieën in het navigatiemenu te plaatsen, en de hoofdpagina te verbergen waardoor het lijkt alsof er meerdere portfolio's zijn. Hmm, daar moet ik even wat tests mee doen.

Maar dan nog, is het heel moeilijk om toch de php zo aan te passen, zodat ik krijg wat ik wil? Het zou namelijk dan ook een stuk overzichtelijker werken in wordpress, en heb ik geen gedoe met allerlei categorieën, die op zich zelf dan ook weer als tekst opduiken her en der.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Zijn de projecten aparte items die je aan kunt maken? Buiten "Berichten" en "Pagina's" om dus?

Heeft het thema ondersteuning voor Menu's? (Weergave > Menu's)
Wellicht kun je een projectcategorie toewijzen aan een menu-knop?

Zo niet dan denk ik dat het nog wel eens lastig kan worden. Het zal in ieder geval geen kwestie van 10 regeltjes code aanpassen zijn.

Je maakt projecten aan in "portfolio" of "gallery", vergelijkbaar met hoe je nieuwe items maakt in "pagina's" of "berichten". Je moet eerst wel een pagina aangemaakt hebben met een sjabloon portfolio, of gallery. In theorie kun je dus wel meerdere pagina's maken met deze sjablonen, maar je mag van de thema opties maar 1 pagina toewijzen als portfolio en gallery pagina.

Je kan zelf het menu aanpassen ja, dus ik denk nu dat dat de makkelijkste oplossing zou zijn. Dus aan alles categorieën toekennen, en dan die categorieën als knop in het menu zetten, zonder ergens de eigenlijke totale portfolio/gallery pagina te laten zien. Ik moet even testen of dit werkt en hoe het eruit ziet.

Edit: Ja, die categorieën lijken nu toch de makkelijkste oplossing te zijn. Jammer, ik had gehoopt iets over php te leren :p. Dankjewel voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Je zou überhaupt zo min mogelijk willen sleutelen aan plugins of Wordpress-bestanden, de kans dat het bij een update ongedaan wordt gemaakt is aardig aanwezig.

Mocht je vraag opgelost zijn wil je dan bij je eerste bericht "Bericht is opgelost" aanklikken? Dan weten andere gebruikers dat hier een oplossing te vinden is ;)

Aangezien het toch geen PHP is geworden verplaats ik hem naar de CMS-afdeling :)

Laatst bewerkt:
Ik heb hem op opgelost gezet, maar je mag de post van mij ook gerust helemaal weghalen. Ik weet niet of deze post nog echt nuttig is voor anderen.

Verwijderen doen we zelden, een bericht kan ook gebruikers in een juiste richting sturen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan