Hoe maak ik meerdere portfolio of galley pagina's in een wordpress theme?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Hallo, Ik ben helemaal nieuw in php, dus ik weet er nog weinig van.

Ik heb onlangs een Wordpress thema gekocht, genaamd Wowway.

Het is een erg mooi thema met een mooie portfolio en gallery lay-out.

Tot mijn spijt echter, kwam ik erachter dat ik van elke pagina maar één exemplaar kan maken.

Ik heb de maker gevraagd of het niet mogelijk was er meer van te maken, en hij zei dat dat alleen kon door de php codes aan te passen, en hij wilde dat niet doen.
Waarom weet ik niet, want ik ben één van de velen die hierom vragen in zijn forum, maar goed.

Dus nu wil ik het zelf maar proberen op te lossen. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik zal even omschrijven hoe het thema in wp werkt:

Je maakt een standaard pagina aan in wp en geeft die een sjabloon, bijvoorbeeld portfolio of gallery in dit geval.
Dan heb je links in de wp balk, voor portfolio en gallery elk, een knop die leidt naar een pagina waarin je nieuwe items kunt aanmaken die in de portfolio of gallery verschijnen.
Dat is alles. Ik kan dus niet meerdere pagina's maken met het sjabloon, want er is maar 1 plek waar ik nieuwe items kan aanmaken.

Ik zou zo graag meerdere portfolio pagina's willen maken, zodat ik, qua lay-out, projecten gescheiden kan houden.

Welkom op Helpmij :)

Als ik naar deze demo kijk dan lijkt het mij dat je categorieën kunt maken om zo projecten onder te kunnen verdelen.

Klopt helemaal, maar al die categorieën staan wel gezamenlijk op dezelfde hoofdpagina. Je houdt dus altijd één pagina waar alle "tegeltjes" op staan, en dat wil ik dus niet.

Nou bedenk ik me wel dat het mogelijk zou moeten zijn om dan dus alleen de categorieën in het navigatiemenu te plaatsen, en de hoofdpagina te verbergen waardoor het lijkt alsof er meerdere portfolio's zijn. Hmm, daar moet ik even wat tests mee doen.