spider0007
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 5 aug 2012
- Berichten
- 1
Ik heb een (basis) space invaders gemaakt, maar de functie die wordt aangeroepen wanneer de kogels de gebruiker/computer raken is niet echt volledig.
(dus wanneer er wordt gecheckt of iemand geraakt is om zo de winnaar aan te duiden)
de two en one zijn (enemykogel-gebruiker) of (gebruikerkogel-enemy).
Ik zoek dus een beetje een meer functionerende code die makkelijker is.
Er wordt nu niet "true" weergegeven wanneer ze elkaar duidelijk raken.
Kan iemand helpen?
Bedankt,
spider
(dus wanneer er wordt gecheckt of iemand geraakt is om zo de winnaar aan te duiden)
Code:
private bool Collides(Sprite one, Sprite two)
{
if (one == null || two == null)
{
return false;
}
else if
(
two.X < one.X
&& (two.X + two.Width) > (one.X + one.Width)
&& two.Y < one.Y
&& (two.Y + two.Height) > (one.Y + one.Height)
)
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}
Ik zoek dus een beetje een meer functionerende code die makkelijker is.
Er wordt nu niet "true" weergegeven wanneer ze elkaar duidelijk raken.
Kan iemand helpen?
Bedankt,
spider