hoe maak ik mijn computer sneller

Status
Niet open voor verdere reacties.

damianvera

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
ik heb een hele traage computer en dat ben ik zat dus weet iemand hoe ik mijn computer sneller maak¿¿¿???

1) maak je pc schoon van binnen
2) upgrade je pc?
3) verschoon onnodige data

Zijn hardware en gebruik in overeenstemming? Hardware gechikt voor gebruik?

Wat doe of wil je allemaal met je pc doen?
Wat is de hardwareconfiguratie van deze pc zoals snelheid, Ram, schijfgrootte?

Verder:
+ Pc vrij van malware en virus: scannen?
+ Geen p2p/torrents etc. die je systeem langzaam maken?
+ Start je niet te veel op?
+ Tijdelijke Internetbestanden al een opgeruimd?
+ Geen overbodige programma's geïnstalleerd?
+ Kan je geheugen bijplaatsen?
+ Schijf niet te vol?
+ Updates allemaal opgehaald voor je besturingssysteem?+ Traag? Allen op Internet of ook bij gebruik van andere programma's?
+ Bij Internet? Ook als je bekabeld nebt aangesloten

Laatst bewerkt:
Het meest voor de hand liggende is een goede videokaart kopen. Denk er aan dat je goed de gebruiksaanwijzing van het Moderbord leest en precies dat koopt wat er in past.

Gaat het schuiven met vensters en het scrollen heel schokkerig, dan kan het zijn dat je nu geen goede driver voor de grafische kaart of grafische chips hebt geïnstalleerd en je daarmee al geholpen bent.

Computers worden traag als je te veel programma's start. Controleer dit bij Start > Uitvoeren (bij bureauaccessoires?) en de opdracht "msconfig" kijk bij het tabblad Opstarten. Zoek eventueel de betekenissen van deze programmanamen met Google en schakel al de overbodige zaken uit.

Als je een gratis virusscanner wilt kan je een minder belastende proberen zoals Avast!

Er zijn vast wel een paar Windows onderdelen zoals MSN die je uit kunt schakelen bij Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Succes.

Laat TS eerst maar eens reageren!

Dan krijgen we wellicht meer inzicht!

Ja dat zou ik ook doen Ccleaner en Defraggler gebruiken.Er is ook nog eentje maar ik kom er niet op(begint met Your...) het heeft een gele logo.Je kan daar veel dingen mee doen game mode inschakelen computer opruimen enz...
Omdat het een zware programma is kan je het daarna verwijderen!Dus eerst als goed scannen opruimen enz...
En daarna verwijderen!

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij...

Zou je willen aangeven om welke windows(0f mac) versie het gaat?.
Deze vraag heeft immers niets met websites maken te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan