Hoe maak ik mijn GIF transparant???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb net een heel leuk smily'tje gemaakt in Photoshop voor op mijn website. Het enige probleem is is dat ik het plaatje maar niet transparant kan krijgen, ik zie telkens maar weer die witte achtergrond! Hoe kan ik dit fixen?

Ik weet niet of je Microsoft Office hebt geïnstalleerd op je pc, maar hierbij zit een programma dat Microsoft Photo Editor heet, waarmee je gemakkelijk transparantie toe kunt passen.

Je kan met een kleur uit het palet de kleur voor de achtergrond transparant maken. die kleur moet dan exact de achtergrondkleur worden.

Geplaatst door Wijnands
Ik weet niet of je Microsoft Office hebt geïnstalleerd op je pc, maar hierbij zit een programma dat Microsoft Photo Editor heet, waarmee je gemakkelijk transparantie toe kunt passen.

Helaas niet meer in office 2003.

Het moet toch ook in PS makkelijk kunnen.
Welke taal van PS heb je? (en welke versie)

Gr Daan

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je Photoshop gebruikt, daar kun je dus heel mooi een transparante achtergrond maken.
Alleen gif en png afbeeldingen ondersteunen transparantie en bij een png moet je erop bedacht zijn dat IE ze niet ondersteund.

@ Mumzel
Ik weet niet of de topic starter wel het plaatje als gif of als png heeft opgeslagen, als hij/zij het als jpg heeft opgeslagen, dan krijgt het nooit enige transparantie ;)

Geplaatst door miem
@ Mumzel
Ik weet niet of de topic starter wel het plaatje als gif of als png heeft opgeslagen, als hij/zij het als jpg heeft opgeslagen, dan krijgt het nooit enige transparantie ;)

Staat in de titel ^^
Maareh het is gelukt, maar ik was ook zo slim om te tekeken op een niet-transparante achtergrond... :rolleyes: hehehe

Geplaatst door miem
@ Mumzel

Dat staat in de titel :)

:o oeps, heb ik dus overheen gelezen, mea culpa, ik zal niets meer zeggen;)

np :) Toch jammer dat Photo editor niet meer in office 2003 zit. Want daar ging het mee met 1 druk op de knop.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan