Hoe maak ik mijn interne HD met WIN7 extern opstart en werkbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diverene

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Hallo,

graag zou ik mijn HD uit mijn Laptop vervangen door een SSD met daar WIN10pro op geinstalleerd. Als het mogelijk is wil ik van mijn interne HD een dual boot Extrene HD maken zonder WIN7 of al mijn gegevens hierop opnieuw te moeten installeren. Mijn Laptop ondersteund opstarten via USB 3.0 waarvoor ik al een behuizing van USB3.1 heb en dit werkt.
Voordat ik WIN10 installeer wil ik eerst via de externe HD op kunnen starten.
Ik heb mijn interne HD in de externe behuizing gedaan en de BIOS goed gezet maar WIN7 start niet op omdat er hardware veranderingen zijn geconstateerd.
Dus zijn mijn vragen:
-Hoe kan ik mijn interne HD 'extern' maken zonder alles opnieuw te moeten installeren?
-Hoe kan ik deze dual boot voor elkaar krijgen?

Graag hoor ik van jullie:d

Hmmm dat gaat je vaak zo niet lukken.. je kunt niet zomaar je interne schijf naar extern verhuizen en verwachten dat ie zonder problemen opstart.
Leesvoer hoe je dat aanpakt:
https://www.google.nl/search?q=wind...7.15531j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Das werk voor ervaren mensen.... dus dat ga ik niet verder uitspellen...

Wat ik zelf nog zou proberen.... maak een iso van de originele Win7 schijf op een andere schijf (met een iso maak programma) ... en zet met een programma dat bootable devices kan maken, zoals Rufus, de iso op die externe schijf. Mss probeer ik het zelf ooit ook nog een keer, maar voorlopig geen tijd ervoor.
Rufus gebruik ik ook om bootable CD/DVD's pm te zetten in bootable USB sticks (maar het werkt ook op een SD of CF kaart in mijn USB kaartlezer..).

Thanx voor jullie antwoorden! ik zal hier komend jaar mee aan de slag gaan!
Tegen de tijd dat het werkt zal ik dit laten weten.
Alvast een goede jaarwisseling

Grtz Diverene

Hallo allemaal,

ik ben hiermee aan de slag gegaan en het werkt bij mij.
Het proggie van WinToUSB gebruikt (dank Lange Pier!!) om de interne HD met WIN7 in een externe behuizing aan de gang te krijgen.
Dit is niet optimaal maar het is werkbaar.
Het opstarten duurt erg lang en werkt alleen maar op een USB2.0 poort. Bij het opstarten na gebruik van WIN10 op de interne SSD krijg ik iedere keer ChkDisk en dat de prullenbak is beschadigd.
Gelukkig valt hier mee te leven omdat ik nu bezig ben om WIN10 schoon te installeren op de interne SSD en dus fouten kan maken in WIN10 :))
Ben maar een rookie dus vandaar en aldoende leert men.

Dank voor jullie antwoorden!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan