Hoe maak ik thuisnetwerk in Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Wij werken met twee desktops die via thuisnetwerk met elkaar waren verbonden. Het heeft altijd gewerkt, maar niet meer in Windows 10. Hoe kan ik een nieuw thuisnetwerk instellen. Wij werken aan een wijkkrantje en schoven onze bestanden heen en weer. Nu moet ik mijn bestanden eerst op een USB-stick zetten om ze op de pc van mijn man te krijgen. Heel onhandig. Wie weet raad?

Hartelijk dank voor uw reactie.
Toen ik vanmorgen mijn pc opstartte, zag ik dat op mijn pc de thuisgroep weer aanwezig was. Ik kan dus nu weer in de pc van mijn man komen, maar mijn pc is bij hem niet zichtbaar. Als ik op zijn pc aangeef dat hij lid moet worden, dan wordt het wachtwoord van de thuisgroep gevraagd. Als ik dan op mijn pc rechtsklik op thuisgroep, dan is wachtwoord weergeven een grijs gebied en niet aanklikbaar. Probleemoplosser helpt ons ook niet verder.

Dat wachtwoord is ook niet om aan te klikken, maar om over te schrijven en op de andere computer in te voeren.

Ja, dat begrijp ik, maar hoe krijg ik dat wachtwoord dan boven water?

O, het staat er niet. Dan een nieuwe thuisgroep aanmaken op 1 van de computers.

Hoi,
Als je andere pc windows 7 of 8 is, schakel dan bij "geavanceerd instellingen voor delen wijzigen" (netwerkcentrum) de optie: "met wachtwoord beveiligd delen inschakelen" uit.
Het is niet duidelijk of jullie hetzelfde OS hebben.
Nuttige link.

Laatst bewerkt:
We werken beide op Windows 10. Het heeft ook onder Windows 10 gewoon gewerkt, maar vorige week kwamen we er achter dat we slechts 'eenrichtingsverkeer' hebben.
Ik heb jullie tips nagelopen, maar ik kom er niet uit. Met de nuttige link van Mik Zjegger ben ik iets wijzer geworden. Ik durf het zelf niet aan, want dan ben ik bang dat ik ook mijn eenrichtingsverkeer kwijt raak en dan ben ik helemaal onthand. Ik zal er iemand bij moeten halen.

De andere mogelijkheid is om de thuisgroep op de ene machine te verwijderen, dan beide machines uit te zetten en ze allebei weer aan te zetten. Een nieuwe thuisgroep maken is een kwestie van een paar muisklikken.

Het thuisgroep gebeuren werkt idd. niet altijd soepel. Toen ik laatst een systeemkopie op mijn ene machine terugzette, was mijn thuisgroep ook weg. Ik heb wel tot 3x toe opnieuw een groep aan moeten maken (en telkens de machines tussentijds uit en aan moeten zetten) voordat ik weer een thuisgroep had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan