hoe maak ik van 3 harde schijven 1 harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik452

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
hoe maak ik van 3 harde schijven 1 harde schijf? want ik wil namelijk windows home server installeren maar dat kan niet omdat de schijfen allemaal maar 60 gb zijn en ik heb er 65 nodig voor een schijf.

Door bijv. een array in te stellen. (Raid 0).
Wat is Raid 0 -> Klik

Je moederbord / bios moet het wel 'aan boord' hebben. Welk moederbord heb je? Zit het er niet standaard op dan zou je een Raid pci kaartje kunnen overwegen. Aan de andere kant kosten harddisks tegenwoordig ook niet meer zoveel, dus een extra hdd aanschaffen is wellicht de handigste optie?

Laatst bewerkt:
Vraag voor de zekerheid is wel of het daadwerkelijk 3 apparte schijven zijn of 3 partites.Die vergissing is namelijk gauw gemaakt.

Idd. wat Frank schrijft is een aandachtspuntje. Zitter er echt fysiek 3 verschillende hdd's in de machine?

En ik zou in een server (ook homeserver) niet snel (nooit) kiezen voor RAID 0. Als er al 3 schijven inzitten zou ik RAID 5 kiezen.

Daar krijg ik wel beelden bij, ware het niet dat bij een fatsoenlijke backup situatie op een extern medium het risico van een defect rakende schijf ook geëlimineerd wordt.
Daarnaast denk ik dat een paar tientjes voor 1 nieuwe schijf voor TS de meest simpele en efficiënte methode is om zijn doel te bereiken.

En welk type moederbord?

Handig(er) is misschien om even het modelnummer van je Acer te geven.

Moederbord is volgens mij niet spannend. Ik ben even in mijn geheugen aan het graven maar kan mij niet herinneren dat er 60GB schijven zijn gemaakt. De stappen waren 40 en toen meteen naar 80GB. Oftewel TS heeft het zeer waarschijnlijk over partities. Oplossing is dan om de partities weg te kieperen tijdens de installatie en daarna 2 nieuwe partities aan te maken. 1 Voor homeserver (65 GB) en de rest voor data.

Let wel op!!!! Tijdens deze actie gaat alle data van de huidige partities verloren. Als er nog iets op staat wat bewaard moet worden, kopieer dat dan eerst naar een andere plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan