• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik zo'n lijgrafiek die bij (0,0) begint?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelllle

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hallo beste mensen hoe maak ik zo'n lijngrafiek in excel (2007) die bij (0,0) begint? dus zeg maar zoiets (paint):

2338lk.jpg

Hopelijk weten jullie hoe het moet :) Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kies als Grafiektype XY Scatter (Spreiding volgens mij in NL) en dan als Subtype eentje met lijn ipv alleen de puntjes

maar hoe kan ik die grafieken kiezen dan? want dan ben ik in dat menuutje en dan kan ik kiezen uit cirkel en staf enzo en bij lijndiagrammen staan maar een paar diagrammen.

maar hoe kan ik die grafieken kiezen dan? want dan ben ik in dat menuutje en dan kan ik kiezen uit cirkel en staf enzo en bij lijndiagrammen staan maar een paar diagrammen.

Spreidingsdiagrammen zijn een ander type grafiek, naast lijngrafieken, cirkeldiagrammen, staafdiagrammen en wat nog allemaal.

Alleen weet ik het in Excel 2007 zelf niet staan (heb enkel 2003 op de flaptop). Google even en je zal het makkelijk vinden neem ik aan.

Ik had een link naar een site waar de functies van 2003 worden vertaald naar 2007. Dus, waar zit wat in 2007; maar ik kan deze helaas niet meer vinden. Heb jij die niet Wigi? Je had op die site zelfs de beschikking over dezelfde interface als 2003, met menu's en alles. Ging je bijv naar Bewerken - plakken speciaal, dan gaf de site je een animatie van waar je deze functie in 2007 kunt vinden.

EDIT: gevonden met behulp van vriend Google: http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HA101491511043.aspx

Klik op Gids Starten om de interactieve hulp te openen.

Volgens deze gids ga je naar Invoegen - Grafieken. Daar staat de spreidingsgrafiek ook tussen:

attachment.php

.
.

Bijlagen

• grafiek.JPG
    grafiek.JPG
    84,6 KB · Weergaven: 315
Laatst bewerkt:
Ok dus ik moet die spreidingsgrafiek gebruiken. Alweer een stapje verder, maar hoe kan ik dan zeg maar maar 1 reeks maken die door verschillende punten gaat?
Bedankt trouwens voor de reacties.

Gewoon in een kolom de X-coördinaten en daarnaast de bijhorende Y-coördinaten.

Sorry het lukt niet,
Ik heb nu dus zo'n ding ingevoegd, en dan? ik heb al rechtermuisknop en dan gegevens selecteren maar ik kom er nog niet uit.

EDIT:
Het is gelukt echt bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan